Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXIV, 2011/1, стр. 73-83
UDC 371.311:3/5

мр Филдуза Прушевић–Садовић, др Сефедин Шеховић, Учитељски факултет, Београд
Наставни облици и комуникација у настави природе и друштва

 

Резиме:


У зависности од наставног садржаја и типа часа, комуникација на часу наставе природе и друштва може се одвијати на више начина. Најчешће се комуникација дешава између наставника и ученика или између ученика самих. Одређени облици наставног рада и  методе  које користимо на одређеном часу формирају оквир у коме се појављују одређени облици комуникације. Такође, од начина на који остварујемо комуникацију на часу зависи у многоме који облик рада или методу ћемо користити. Ови елементи наставног процеса су међусобно зависни и појављују се као целина. У чланку су представљени резултати истраживања спроведеног међу учитељима у општинама Нови Пазар, Сјеница, Тутин, Рашка, Нова Варош и Краљево, обухватило је 127 испитаника а имало је за циљ да покаже у којој мери наставници у нижим разредима основне школе користе различите облике наставног рада и самим тим на који начин се одвија комуникација у настави природе и друштва. Истраживање је спроведено техником анкетирања, анкетним упитником, дескриптивном методом.  Добијени резултати показују да учитељи најчешће користе фронтални облик рада у настави природе и друштва.

Кључне речи:
комуникација, настава природе и друштва, наставник, ученик

 

Summary:


Depending on the course content and the type of class, the communication in the classroom in Natural and Social Sciences can be accomplished in several ways. Most often communication occurs between teachers and students or between students themselves. Certain forms of teaching and methods are used to establish a time frame in which certain forms of communication appear. Also, the way we achieve communication in the class depends very much that on the kind of work or the method to be used. These elements of the teaching process are mutually dependent and appear as a whole unit. The article presents the results of research conducted among teachers in the municipalities of Arbour, Tutin, Raska, Nova Varos and Kraljevo, and it included 127 subjects and was aimed to demonstrate the extent to which teachers in primary schools use different forms of work and therefore the way in which communication takes place in Nature and Society. The survey was conducted interviewing technique, survey questionnaire, and descriptive method. The results show that teachers often use the frontal method of teaching natural and social sciences.

Key words:
communication, teaching natural and social sciences, teacher, student

   
 

Povratak na početnu stranicu