Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXIV, 2011/1, стр. 64-72
UDC 159.9:7.01

Бојана Шкорц, Факултет ликовних уметности, Београд
Весна Огњеновић, „Здраво да сте“, удружење грађана
ПРОМЕНА ПРИКАЗА ЛИЧНОГ ИМЕНА TOKOM РАЗВОЈНОГ ПРОГРАМА

 

Резиме:

Истраживање укључује 609 деце ученика основних школа у Србији која су групно учествовала у развојном психолошком програму. Прати се промена радионичког креативног продукта, приказа личног имена, пре започињања програма и 6 месеци после одвијања програма усмереног на развој групне образовне атмосфере. Продукти су добијени поновљеним радионичким поступком, поређени су ликовни прикази личног имена. Утврђена је статистички значајна промена величине имена код свих посматраних група, на свим разредним узрастима (изузев код деце из Косовске Митровице и две српске  енклаве). Дошло је до увећања имена, померања приказа према центру листа и пораста кићења и колорита који су се појавили у каснијем приказу имена. Налаз тумачимо као ново разумевање функције ликовног приказа имена, његово одвајање од функције потписа и функције испуњења захтева наставе Ликовне културе. Нови облик приказа имена тумачимо као ослобођење цртежа у смеру игровности, које одговара повећању самопоштовања и увиђању значаја који лични став према свом имену носи. Одсуство промена код деце са Косова опомиње да ефекти развојног програма нису универзални, већ нераскидиво везани за конкретни животни оквир у коме деца одрастају.

Кључне речи:
психологија уметности, лично име

 

Summary:

The study has included 609 students of primary schools in Serbia who have collectively participated in the psychological development program. We have followed the change of the creative workshop of the product, display of the name, before starting the program and six months after running the program aimed at the development of group learning atmosphere. The products were obtained by repeated workshop proceedings; visual views of the name were compared. There was a statistically significant change in the size of the names of all the groups at any age class (except in children from Kosovska Mitrovica and two Serbian enclaves). There was an increase of the names, moving towards the centre of the display list and the growth of decorating and colour schemes that have emerged in the latter view name. The finding is interpreted as a new understanding of the functions of visual display name, its separation of functions and features to fulfil the signature requirements of teaching art. New form of the names is interpreted as the liberation of art in the direction of the play, which corresponds to an increase of self-esteem and recognition of the importance that personal attitude to its name, carries. The absence of changes in children from Kosovo warned that the effects of development programs are not universal, but is inextricably tied to concrete living environment in which children grow up.

Key words:
psychology of art, a personal name

   
 

Povratak na početnu stranicu