Резиме:
Ово истраживање даје увид у потенцијалну могућност ученика да
кроз читање уџбеника упозна интегративну природу школских знања.
Указано је на постојеће тенденције имплементацији интегрисаног
приступа у школском курикулуму и образложен је значај уџбеника
као основне књиге. Проучавајући егземпларну имплементацији,
наставног програма за ученике петог разреда, у изабраном
уџбеничком комплету сагледавамо тренутно стање с фокусом на
елементе интегративног приступа.
Интегративни приступ школском програму подразумева избор
садржаја који нису предметно ограничени. Уочавамо да се овај
концепт тешко уклапа у стандардни приступ писању
основношколских уџбеника за појединачне предмете. Указаћемо на
елементе интегративног приступа заступљеног у појединачним
случајевима у актуелним уџбеницима.
Приказаћемо пронађене примере интеграције математике са
садржајима других предмета. У анализираним уџбеницима уочена су
места где су математички садржаји упознавани или коришћени у
оквиру другог предмета, а затим и места где су проблемске
ситуације из других (области) предмета коришћене као мотивација
за учење математичких садржаја или као места примене
математичких знања. У раду су анализирани карактеристични
примери и сугерисне потенцијалне могућности.
Кључне речи: интегрисана настава,
математика, уџбеник
|
Summary:
This study provides insight into the potential of students to
read through the textbooks and in this way, to meet the
integrative nature of school knowledge. It has been pointed out
that there are the existing tendencies of the implementation of
an integrated approach in the school curriculum, and the
importance of textbooks as the core of the book is explained. By
studying the exemplary implementation of the curriculum for the
fifth grade, in the selected textbook set, we analyze the
current situation with a focus on the elements of an integrated
approach. Integrative approach to educational program involves
the selection of contents which is not limited. We see that this
concept is hard to fit into a standard approach to the primary
school textbooks for individual courses. It points out to the
elements of an integrated approach represented in individual
cases in current textbooks. Found examples will demonstrate the
integration of mathematics with other content items. The
textbooks analyzed were observed where the mathematical content
are recognised or used in another case, then where are the
problem situations from other (areas) of the object used as a
motivation for learning mathematics, or as a place of
mathematical knowledge. The paper gives examples of typical and
suggested potential opportunities.
Key words:
integrated teaching, mathematics, textbook
|