Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXIV, 2011/1, стр. 53-63
UDC 371.671.046:51

др Јасмина Милинковић, Учитељски факултет, Београд
ЕЛЕМЕНТИ ИНТЕГРАТИВНОГ ПРИСТУПА У УЏБЕНИИМА

 

Резиме:

Ово истраживање даје увид у потенцијалну могућност ученика да кроз читање уџбеника упозна интегративну природу школских знања. Указано је на постојеће тенденције имплементацији интегрисаног приступа у школском курикулуму и образложен је значај уџбеника као основне књиге. Проучавајући егземпларну имплементацији, наставног програма за ученике петог разреда, у изабраном уџбеничком комплету сагледавамо тренутно стање с фокусом на елементе интегративног приступа.

Интегративни приступ школском програму подразумева избор садржаја који нису предметно ограничени. Уочавамо да се овај концепт тешко  уклапа у стандардни приступ писању основношколских уџбеника за појединачне предмете. Указаћемо на елементе интегративног приступа заступљеног у појединачним случајевима у актуелним уџбеницима.

Приказаћемо пронађене примере интеграције математике са садржајима других предмета. У анализираним уџбеницима уочена су места где су математички садржаји упознавани или коришћени у оквиру другог предмета, а затим и места где су проблемске ситуације из других (области) предмета коришћене као мотивација за учење математичких садржаја или као места примене математичких знања. У раду су анализирани карактеристични примери и сугерисне потенцијалне могућности.

Кључне речи:
интегрисана настава, математика, уџбеник

 

Summary:

This study provides insight into the potential of students to read through the textbooks and in this way, to meet the integrative nature of school knowledge. It has been pointed out that there are the existing tendencies of the implementation of an integrated approach in the school curriculum, and the importance of textbooks as the core of the book is explained. By studying the exemplary implementation of the curriculum for the fifth grade, in the selected textbook set, we analyze the current situation with a focus on the elements of an integrated approach. Integrative approach to educational program involves the selection of contents which is not limited. We see that this concept is hard to fit into a standard approach to the primary school textbooks for individual courses. It points out to the elements of an integrated approach represented in individual cases in current textbooks. Found examples will demonstrate the integration of mathematics with other content items. The textbooks analyzed were observed where the mathematical content are recognised or used in another case, then where are the problem situations from other (areas) of the object used as a motivation for learning mathematics, or as a place of mathematical knowledge. The paper gives examples of typical and suggested potential opportunities.

Key words:
integrated teaching, mathematics, textbook

   
 

Povratak na početnu stranicu