Резиме:
Једначине представљају изузетно важну тему школске алгебре.
Често се улога једначина и проблема који се своде на њих у
почетној настави математике погрешно схватају и интерпретирају.
Наиме, мисли се да се оне уводе као средство за решавање
проблема (што јесте случај у завршним разредима основне школе),
али се на овом нивоу такви задаци лакше решавају без састављања
једначина. Једначине видимо као најбољи садржај у оквиру кога
са пуно смисла уводимо слова и словне изразе и тако код ученика
развијамо идеју о променљивој. У овом раду разматрани су
различити методички приступи наведеној теми у циљу осмишљавања
што адекватније методичке процедуре, која ће довести до
разумевања појма једначина и начина њиховог решавања од стране
ученика у почетној настави.
Кључне речи:
релација једнакости, аритметички идентитет, једначина, решење
једначине, словни израз, променљива
|
Summary:
The equations are an extremely important topic of school
algebra. Often the role of equations and problems that stem from
them in the initial teaching of mathematics are misunderstood
and wrongly interpreted. Namely, it is thought that they
introduced as a means of solving problems (as is the case in the
final years of primary school), but at this level, such tasks
are easier to solve equations without preparation. Equation we
see as the best content within which the full meaning of
introducing letters and letters and phrases that the students
develop the idea of a variable. The paper considers various
methodological approaches to the topic in order to design more
adequate methodological procedures, which will lead to
understanding the concept of equations and ways of their solving
by students in elementary instruction.
Key words:
relation of equality, arithmetic identity, equation,
solution of equations, literal expression, variable |