Povratak na početnu stranicu Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

мр Сања Благданић, Вишња Мићић, Учитељски факултет, Београд
Историјска чињеница и књижевни текст - у млађим разредима основне школе -

 

Резиме:


Уметнички текстови са историјском тематиком могу имати вишеструку улогу у настави. Стога смо њихово место у наставном процесу покушали да расветлимо са два становишта: Методике наставе природе и друштва и Методике наставе српског језика и књижевности. Изнели смо гледишта о коришћењу књижевног текста као наставног средства у настави природе и друштва приликом реализације историјских садржаја. Осврнули смо се на предности и недостатке његове примене. Из угла Методике наставе српског језика и књижевности разматрали смо два основна вида тумачења историјске чињенице унутар уметничког текста: а) у функцији шире локализације – појашњења историјских и друштвених околности о којима књижевни текст говори и б) историјске чињенице као компоненте уметничког света и њеног места у том фиктивном контексту. Оба гледишта усмерена су на усаглашавање садржаја ових предмета и њихово међусобно довођење у везу приликом обраде у наставној пракси.

Кључне речи:
настава природе и друштва, настава српског језика и књижевности, историјска чињеница, књижевни текст

 

Summary:


Creative texts with the historical theme may have multiple roles in teaching. Therefore, we have tried to put some light of their place in the teaching process in two different approaches: Teaching Methodology of Natural and Social Sciences and Methodology of Serbian language and literature. We have presented views on the use of literary text as a teaching tool in the teaching of natural science in the realization of historical events. We pointed out the advantages and disadvantages of its application. From the perspective of the Methodology of Serbian language and literature, we considered two main aspects of the interpretation of historical facts within the literary text: a) in the function beyond localization - explanations of historical and social circumstances on which the literary text is about b) historical fact as a component of the art world and its place in the fictional context. Both views are directed to synchronization of these objects and their mutual linking in the process in practice.


Key words:
teaching of nature and society, teaching the Serbian language and literature, historical facts, literary text