Резиме:
Данас је у настави врло актуелан задатак да се садржински,
методички и методолошки повежу основна подручја наставе српског
језика: књижевност, језик (граматика) и култура изражавања.
Наставни часови на којима ученици упознају нове језичке појаве и
појмове имају своје стручне, организационе и методичке
посебности. Педагошки модел наставног часа, сачињен од уводног,
главног и завршног дела часа је исувише уопштен, а таквим
моделом не истиче се специфичност и индивидуалност садржаја из
граматике и правописа. Моделовањем структуре часова граматике и
правописа настава постаје функционалнија, занимљивија и
ефикаснија. Методичка литература нуди више модела организације
часа наставе граматике и правописа, али ни један модел није
потпуно одговорио на теоријску заснованост о прожимању наставних
области српског језика. Циљ овог рада јесте да се прикаже
методичко моделовање часа из области језика, граматике и
правописа, и да се дају основна методичка решења за моделовање
часова из ових области.
Кључне речи: граматика, правопис, методичко
моделовање, лингвометодички текстови, путеви сазнавања
|
Summary:
A very important task in teaching core areas of Serbian
language: literature, language (grammar) and culture of speaking
is that these areas are substantively and methodologically
linked Teaching classes in which students learn new language
phenomena and concepts have their professional, organizational
and methodological uniqueness. Pedagogical model of the class,
made up of a cover, the main and final part of the lesson is too
general, and such a model does not highlight the uniqueness and
individuality of the contents of grammar and spelling. Modelling
the structure of classes’ grammar instruction will be more
functional, more interesting and effective. Methodological
literature offers several models of class organization of
grammar and spelling, but no one model is not fully responded to
the theoretical basis of the interpenetration of subject areas
in Serbian. The aim of this paper is to present the
methodological modelling classes in the field of language,
grammar and spelling, and to provide basic methodological
solutions for modelling classes in these areas.
Key words:
grammar, spelling, methodological modelling, lingual
methodological texts, ways of learning
|