Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Зорица Цветановић, Љиљана Келемен, Учитељски факултет, Београд
МЕТОДИЧКО МОДЕЛОВАЊЕ ЧАСА НАСТАВЕ ГРАМАТИКЕ И ПРАВОПИСА

 

Резиме:

Данас је у настави врло актуелан задатак да се садржински, методички и методолошки повежу основна подручја наставе српског језика: књижевност, језик (граматика) и култура изражавања. Наставни часови на којима ученици упознају нове језичке појаве и појмове имају своје стручне, организационе и методичке посебности. Педагошки модел наставног часа, сачињен од уводног, главног и завршног дела часа је исувише уопштен, а таквим моделом не истиче се специфичност и индивидуалност садржаја из граматике и правописа. Моделовањем структуре часова граматике и правописа настава постаје функционалнија, занимљивија и ефикаснија. Методичка литература нуди више модела организације часа наставе граматике и правописа, али ни један модел није потпуно одговорио на теоријску заснованост о прожимању наставних области српског језика. Циљ овог рада јесте да се прикаже методичко моделовање часа из области језика, граматике и правописа, и да се дају основна методичка решења за моделовање часова из ових области.

Кључне речи:
граматика, правопис, методичко моделовање, лингвометодички текстови, путеви сазнавања

 

Summary:

A very important task in teaching core areas of Serbian language: literature, language (grammar) and culture of speaking is that these areas are substantively and methodologically linked Teaching classes in which students learn new language phenomena and concepts have their professional, organizational and methodological uniqueness. Pedagogical model of the class, made up of a cover, the main and final part of the lesson is too general, and such a model does not highlight the uniqueness and individuality of the contents of grammar and spelling. Modelling the structure of classes’ grammar instruction will be more functional, more interesting and effective. Methodological literature offers several models of class organization of grammar and spelling, but no one model is not fully responded to the theoretical basis of the interpenetration of subject areas in Serbian. The aim of this paper is to present the methodological modelling classes in the field of language, grammar and spelling, and to provide basic methodological solutions for modelling classes in these areas.


Key words
:
grammar, spelling, methodological modelling, lingual methodological texts, ways of learning

   
 

Povratak na početnu stranicu