Резиме:
Увршћавањем у уџбенике за млађе разреде основне школе,
правописни речник је постао део наставне праксе. Иако његов
статус у настави још није дефинисан, неспорно је да учитељи
треба да га користе обрађујући наставне јединице из правописа.
Тако се јавила и потреба за једним прилагођеним правописним
речником који би садржао одабране и наставној свакодневици
примерене одреднице, а њих би пратили и одређени коментари с
циљем да се учитељу практичару помогне не само у решавању
одређених правописних недоумица, већ и у одабиру примера у вези
с неким правописним правилом које обрађује на часу. Зато смо
направили правописни речник са, по нама, важним одредницама и
пратећим коментарима користећи при том и искуства стечена у раду
са студентима будућим учитељима у оквиру предмета Правопис и
књижевнојезичка норма на Учитељском факултету у Београду.
Кључне речи:
правопис, српски језик, правописни речник, уџбеник, настава,
учитељ
|
Summary:
Being a part of the textbooks for younger elementary grades,
orthography dictionary has become a part of teaching practice.
Although its status in the teaching has not yet been defined, it
is indisputable that teachers should use it when analyzing
orthography units. This is how the need has arisen for creating
a tailored orthography dictionary that will feature selected
daily lives and teaching appropriate settings, and keep track of
them and some comments aimed at practicing teachers not only
helping in resolving certain ambiguities of spelling, but also
in the selection of examples in connection with some spelling
rules that are discussed and dealt with in the class. So we made
an orthography dictionary with, in our view, important
guidelines and accompanying comments making use of the
experience gained in working with students for future teachers
in the subject of orthography and literary language norm at the
Faculty of education in Belgrade.
Key words:
orthography, Serbian language, spelling dictionary,
textbooks, teaching, teacher
|