Резиме:
У овом тексту описујемо и аргументујемо специфичности рада са
студентима учитељског смера током процеса учења хармонског
инструмента, што представља најкомплекснији задатак музичког
описмењавања студената путем вокално-инструманталне наставе. Као
одговор на дугогодишње праћење реакција студената током
наставног процеса, конципиран је посебан метод учења хармонике,
прилагођен са једне стране захтевима елементарног музичког
описмењавања студената Учитељског факултета у Београду, у
задатом временском оквиру од само два семестра за реализацију
наставе, и са друге стране датим музичким способностима
студената као групе. У раду се бавимо анализом оних ситуација,
проблема и задатака при учењу хармонских музичких инструмената,
на првом месту хармонике, а потом и клавира, које ову врсту
образовања издвајају у односу на класично музичко образовање (из
домена организације и реализације наставе), што их сврстава у
ред специфичности. Такође се приступа сажетом методичком
објашњењу улоге и значаја примене C-dur скале у почетном учењу
хармонике, научно поткрепљеним примерима из музичке литературе.
Циљ рада је да укаже на методичку вредност специјално
конципиране вокално-инструменталне наставе намењене студентима
учитељског смера и дефинисане методе успешног убрзаног учења
већинског хармонског музичког инструмента – групно четвротеапно
учење хармонике, као и формирања модела правилног сагледавања и
вођења наставног процеса.
Кључне речи: специфичности учења, хармонски
музички инструмент, вокално-инструменатлна настава
|
Summary:
In this paper we describe and give arguments to specific work
with students, future primary school teachers in the learning
process of the harmonic instrument, which is the toughest task
of musical literacy of students through vocal instrumental
teaching. In response to long-term follow-up reactions of
students during the teaching process, a special method of
learning the accordion has been devised, adapted from one by the
elemental demands of musical literacy of students the University
of Belgrade, in the given time frame of only two semesters for
teaching, and on the other side of the given music abilities of
students as a group. In this paper we study the analysis of the
situation, problems and tasks in learning a harmonic musical
instruments, primarily the accordion and then the piano, that
this type of education stand in relation to the classical
training (in the field of organization and implementation),
placing them in order specifics. It is also a concise methodical
approach to explaining the role and importance of the C-major
scale in the initial learning the accordion, scientific and
illustrated by examples from music literature. The aim of this
paper is to show the methodological value of the specially
designed vocal and instrumental instruction for students, future
primary school teachers and to define methods of successful fast
learning of the majority harmonic musical instrument – group
four-tact learning how to play an accordion, and forming am
model of the right observing and leading a teaching process.
Key words:
specific learning, harmonic musical instrument, vocal and
instrumental teaching
|