Резиме:
Жеља и потреба за учењем страног језика у двадесет првом вијеку
све више долази до изражаја. Како енглески језик добија улогу
глобалног језика савременог друштва, у многим земљама све је
чешћи захтјев за његовим увођењем на што ранијем нивоу у
обавезној школској настави. Овај захтјев се обично заснива на
мишљењу да дјеца што су млађа брже и лакше уче стране језике
него адолесценти и старије особе. Рано увођење страног језика у
наставу је пожељно из сљедећих разлога: (1) повећава се број
година којим је ученик изложен у току наставе у школи; (2) “мали
ученици” са уживањем уче страни језик; (3) учење страног језика
развија могућности бољег разумјевања других култура народа који
говоре страним језиком.
Циљ наставе страног језика на раном узрасту у образовању јесте
да се ученици упознају са другим начинима комуникације, осим на
њиховом језику, као и да науче да користе страни језик у
свакодневним ситуацијама у контексту који је адекватан за тај
узраст.
Кључне речи:
почетна настава, рани узраст, формална настава
|
Summary:
The wish and need for learning a foreign language in the
twenty-first century is becoming more and more clear. English
has been becoming a global language of the contemporary world,
and because of this, in many countries; it is introduced at a
very low level in the primary schools. This requirement is
usually based on belief that the younger the children are the
faster and easier is the adoption of foreign languages than
adolescents and elderly people. Early introduction of the
foreign language is appreciated because of the following
reasons: (1) there are more years in which a students learns it;
(2) “little students learn a foreign language with pleasure (3)
learning a foreign language develops possibilities of better
understanding of other cultures and people who speak a foreign
language.
The aim of teaching a foreign language at an early age in
education is that students get to know other forms of
communication, apart from their mother tongue as well as to
learn o use a foreign language in everyday situations in the
context adequate for that age.
Key words:
early learning, early age, formal teaching |