Резиме:
У раду се указује на значај упознавања са страном културом која
се одвија упоредо са наставом/учењем страног језика, и то од
самог почетка, без обзира на узраст ученика. Посматрајући
психолошки развој детета, сматра се да дете предшколског и
млађег основношколског узраста има потребу за игром, за физичким
и вербалним изражавањем и потребу да упознаје и гради себе кроз
контакте са другима. Свако учење страног језика морало би да
буде интеркултурално, односно да садржи елементе стране културе
и да покуша да успостави односе између стране и матерње културне
средине. Анализа присуства елемената француске културе у
уџбеницима за ученике млађег узраста вршена је на корпусу
уџбеника аутора Весне Филе и Милице Голубовић-Тасевске. Будући
да је реч о уџбеницима намењеним деци млађег основношколског
узраста, јасно је да елементи стране – француске културе нису
бројни, али је приметно да их је у сваком наредном разреду све
више.
Кључне речи:
настава страног језика, елементи стране културе, млађи
школски узраст
|
Summary:
This paper is on the importance of getting acquainted with the
foreign culture, which is being done during learning a foreign
language, from a very start, and the age of students does not
play any role. Observing psychological development of children,
it is considered that a pre-school and lower-grades primary
school child has a need to play, the need to express
herself/himself physically and verbally, and the need to get to
know and build herself/himself through the contents with the
others. Each learning of a foreign language should be
intercultural; i.e. to have elements of a foreign culture and to
try to make relations between foreign and domestic culture.
Analysis of the presence of French Culture elements in the
coursebooks for the lower grades of the primary school has been
done on the corpus of the coursebooks by Vesna Fila and Milica
Golubovic-Tasevska. Since there are coursebooks aimed at
children for lower primary school age, it is clear that elements
of a foreign – French culture are not numerous, but it is
noticeable, that there are more of them in each next grade.
Key words:
teaching a foreign language, elements of foreign culture,
lower school age
|