Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

др Ана Вујовић, Учитељски факултет, Београд
Елементи стране културе у уџбеницима француског језика за млађи школски узраст

 

Резиме:


У раду се указује на значај упознавања са страном културом која се одвија упоредо са наставом/учењем страног језика, и то од самог почетка, без обзира на узраст ученика. Посматрајући психолошки развој детета, сматра се да дете предшколског и млађег основношколског узраста има потребу за игром, за физичким и вербалним изражавањем и потребу да упознаје и гради себе кроз контакте са другима. Свако учење страног језика морало би да буде интеркултурално, односно да садржи елементе стране културе и да покуша да успостави односе између стране и матерње културне средине. Анализа присуства елемената француске културе у уџбеницима за ученике млађег узраста вршена је на корпусу уџбеника аутора Весне Филе и Милице Голубовић-Тасевске. Будући да је реч о уџбеницима намењеним деци млађег основношколског узраста, јасно је да елементи стране – француске културе нису бројни, али је приметно да их је у сваком наредном разреду све више.


Кључне речи
:
настава страног језика,
елементи стране културе, млађи школски узраст

 

Summary:


This paper is on the importance of getting acquainted with the foreign culture, which is being done during learning a foreign language, from a very start, and the age of students does not play any role. Observing psychological development of children, it is considered that a pre-school and lower-grades primary school child has a need to play, the need to express herself/himself physically and verbally, and the need to get to know and build herself/himself through the contents with the others. Each learning of a foreign language should be intercultural; i.e. to have elements of a foreign culture and to try to make relations between foreign and domestic culture. Analysis of the presence of French Culture elements in the coursebooks for the lower grades of the primary school has been done on the corpus of the coursebooks by Vesna Fila and Milica Golubovic-Tasevska. Since there are coursebooks aimed at children for lower primary school age, it is clear that elements of a foreign – French culture are not numerous, but it is noticeable, that there are more of them in each next grade.

Key words:
teaching a foreign language, elements of foreign culture, lower school age

   
 

Povratak na početnu stranicu