Резиме:
Увршћавањем у уџбенике за млађе разреде основне
школе, правописни речник је постао део наставне праксе. Иако
његов статус у настави још није дефинисан, неспорно је да
учитељи треба да га користе обрађујући наставне јединице из
правописа. Тако се јавила и потреба за једним прилагођеним
правописним речником који би садржао одабране и наставној
свакодневици примерене одреднице, а њих би пратили и одређени
коментари с циљем да се учитељу практичару помогне не само у
решавању одређених правописних недоумица, већ и у одабиру
примера у вези с неким правописним правилом које обрађује на
часу. Зато смо направили правописни речник са, по нама, важним
одредницама и пратећим коментарима користећи при том и искуства
стечена у раду са студентима будућим учитељима у оквиру предмета
Правопис и књижевнојезичка норма на Учитељском факултету у
Београду.
Кључне речи:
правопис, српски језик, правописни речник, уџбеник, настава,
учитељ
|
Summary:
Orthography dictionary has become a part of the teaching praxis
by including into the coursebooks for the lower grades of the
primary school. Although its status in teaching is still not
defined, teachers should undoable use it when teaching the
orthography units. This is how there a need has appeared for an
adjusted orthography dictionary which will include the chosen
entries with comments. This will help in solving some
orthography dilemmas and help find examples for some rules which
are being taught. This is why we have crated a dictionary with
important entries for us and the following comments, using the
experience gained in work with students, future teachers within
the subject Orthography and Literary-Language Standards at the
Teacher-Training Faculty, University of Belgrade.
Key words:
Orthography, Serbian language, Orthography Dictionary,
Coursebook, teaching, Teacher
|