Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

др Ксенија Кончаревић, Православни богословски факултет, Београд
Психолошки и психолингвистички развој деце основношколског узраста
и дидактичко обликовање уџбеника страног језика

 

Резиме:

У раду се компаративно разматрају одлике дидактичког обликовања структурних и садржинских компонената уџбеника страног језика за ниже и више разреде основне школе у зависности од карактеристика психолошког и психолингвистичког развоја ученика. Констатује се да узрасне карактеристике најизразитије утичу на обликовање појединих елемената макроструктуре (теоријско-спознајни, инструментално-практични текстови, апаратура организације усвајања, апаратура оријентације), затим на праксеоинформацијски аспект унутрашње структуре (норме дозирања и понављања лексичких јединица), комуникативни (сфере општења, тематика) и фабуларни план уџбеничког садржаја.

Кључне речи:
лингводидактика, теорија уџбеника, предикција уџбеника, основношколски уџбеник

 

Summary:

This paper is on the comparative features of didactic forming of structural and content components of a foreign language coursebook for lower and upper grades of the primary school, depending on the characteristics of psychological and psycho-linguistic development of students. It has been pointed out that age characteristics mostly influence forming certain elements of macro structure (theoretical-cognitive, instrumental-practical texts, apparatus of the organisation of adoption, apparatus of orientation), as well as on the inner structure (amount of input and revising of lexical units), communicative (spheres of uttering, topics) and the plan of the coursebook contents.


Key words
:
lingual-didactics, coursebook theory, prediction of a coursebook, primary school coursebook

   
 

Povratak na početnu stranicu