Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXII, 2009/1, стр. 99-108
UDC 371.213.3-057.11

др Ранко Шљивић
Филозофски факултет, Никшић
Социјално-статусна обиљежја наставника као могуће педагогошке детерминанте

 

Резиме:


Рад је дио обимног истраживања које је урађено у свим градовима на територији Црне Горе првенствено из сложених, климатско-географских, социјалних, а затим и других разлога који проузрокују различитост података од приморске, средње до сјеверне регије. У раду се приказује више категорија социјално-статусних одредница које значајно детерминишу ставове радника у образовању са више аспеката, посебно међуљудских односа у школи и односа према пројектованим промјенама, према управама школа које реализују процесе имплементације и према социјалним партнерима. Савремене државе које теже да постану друштва образовања рационално ће стављати акценат на стицање знања, на његово претварање из пасивног у активно и самим тим адекватно примјењивање у подручјима која представљају потребе те и такве државе.

Кључне речи:
социјално поријекло, образовање, школа, наставници, радни стаж, материјалне прилике, настава, промјене, ставови, циљеви

 

Summary:


This paper is a part of the huge research done in all towns at the territory of Montenegro, primarily from complex, climate-geographical, social and other factors which provoke differences of data from the Mediterranean, middle to the northern region. There are many categories of social-status determinants shown in this paper which significantly show the attitudes of workers in education from many aspects, particularly inter-personal relationships at school and relations towards the projected changes, towards the management of the school which realise the process of implantation and towards social partners. Contemporary states which tend to become societies of education will rationally put an accent on gaining knowledge, on its transformation form passive to the active one and according to this, adequate application in the areas which represent needs of that and such a state.

Key words:
social background, education, school, teachers, working period, material occurrences, teaching, changes, attitudes, aims

   
 

Povratak na početnu stranicu