Резиме:
Рад је дио обимног истраживања које је урађено у
свим градовима на територији Црне Горе првенствено из сложених,
климатско-географских, социјалних, а затим и других разлога који
проузрокују различитост података од приморске, средње до
сјеверне регије. У раду се приказује више категорија
социјално-статусних одредница које значајно детерминишу ставове
радника у образовању са више аспеката, посебно међуљудских
односа у школи и односа према пројектованим промјенама, према
управама школа које реализују процесе имплементације и према
социјалним партнерима. Савремене државе које теже да постану
друштва образовања рационално ће стављати акценат на стицање
знања, на његово претварање из пасивног у активно и самим тим
адекватно примјењивање у подручјима која представљају потребе те
и такве државе.
Кључне речи:
социјално поријекло, образовање, школа, наставници, радни стаж,
материјалне прилике, настава, промјене, ставови, циљеви
|
Summary:
This paper is a part of the huge research done in all towns
at the territory of Montenegro, primarily from complex,
climate-geographical, social and other factors which provoke
differences of data from the Mediterranean, middle to the
northern region. There are many categories of social-status
determinants shown in this paper which significantly show the
attitudes of workers in education from many aspects,
particularly inter-personal relationships at school and
relations towards the projected changes, towards the management
of the school which realise the process of implantation and
towards social partners. Contemporary states which tend to
become societies of education will rationally put an accent on
gaining knowledge, on its transformation form passive to the
active one and according to this, adequate application in the
areas which represent needs of that and such a state.
Key words:
social background, education, school, teachers, working
period, material occurrences, teaching, changes, attitudes, aims |