Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXII, 2009/1, стр. 48-57
UDC 37.01: 2

др Весна Трифуновић
Педагошки факултет, Јагодина
Религија и образовање

 

Резиме:


Нема добре приче о односу религије и образовања на овим просторима без главног јунака усуда. Наш балкански усуд је да никако не успевамо да утекнемо од њега. Наш данашњи усуд се зове транзиција. Усуд друштвима у транзицији немилосрдно поставља тежак задатак откривања развојне формуле која би их у кратком року приближила захтевима развијених западних друштава. Следећи логику нових политичких реалности и нових оријентира друштвеног развоја, и српско друштво настоји да се приближи тим захтевима тражећи одговоре на следећа питања: (а) како употребити традицију у процесу транзиције и извести прагматичну промену односа према традицији и (б) како у свеобухватном процесу промена помирити разлике између вредности националне културе и доминантних вредности настајуће глобалне културе? Структуралне промене друштва представљаће нов функционални оквир за одговарајуће промене у образовању и успостављање новог односа између образовања и религије.

Кључне речи:
религиозност, духовност, вера, здравље, генерализовани ресурси отпорности

 

Summary:


The story about education/religion relationship in our country would not be complete without the main character: fate. Our Balkan fate lies in the fact that we never manage to run away from it. Our present fate is called transition. Fate ruthlessly gives societies in transition a difficult task to find out the formula of development which would enable them to approach the requirements of developed western societies in a short time. Following the logic of new political reality and new landmarks of social development, the Serbian society is now making attempts in approaching those requirements above all by trying to find the answers to the following questions: (a) how to use tradition in transition process and change the quality of relationship to tradition?, and (b) how, in the process of changing culture, to bridge the gap between national culture, on the one hand, and universal cultural patterns, on the other? Structural social changes will represent a new functional framework for corresponding changes in education and creation of new relationship between of education and religion.

Key words:
religious being, spirituality, Faith, health, generalised resources of resistance

   
 

Povratak na početnu stranicu