Резиме:
Чланак норвешког аутора књиге „Школски развој–теорије и
стратегије“ разматра и осветљава значај вођства за развојни
процес, његову улогу и значај за унапређење школа, сагледава
различите теорије вођства и менаџмента у светлу организационих
становишта. Аутор своје тврдње заснива на проучавању искустава
скандинавских и земаља SAD-а и праћењем развоја школа кроз рад
са OECD-ом и преко делатности у интернационалним образовним
организацијама. У чланку разматра различите теорије вођства и
менаџмента у образовним институцијама као и њихове функције
виђене из угла различитих аутра. Нарочиту пажњу посвећује
школском менаџменту и улози директора као лидера и руководиоца
образовних установа. Његов првенствени циљ је да разјасни
теорије и појмове, а не да пружи практични водич из руковођења
најпре разматрајући функције руковођења које сматрамо централним
за директора школе.
Кључне речи:
управљање, функције руковођења, развој, теорије вођства, школски
менаџмент, унапређење рада
|
Summary:
The paper of the Norwegian author „School development - theories
and strategies” discusses the importance of leadership for the
developmental process, its role and significance for school
development. It also gives a review on different theories of
leadership and management in the light of organisation. The
other basis his statements on the study of experience of
Scandinavian countries and the USA and improve of school work
with OECD and via work through international originations. He
discusses different theories of leadership and management in
educational institutions and its function through the angle of
many authors. He focuses his attention particularity on the role
of the principle as a leader and manager of educational
institutions. His primary aim is make clear theories and terms,
and not to show practical guide of management and discussing
functions of management which are considered to be central for
the princnciple.
Key words:
mangament, functions of management, theories of leadership,
school management, work improvement
|