Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXII, 2009/1, стр. 109-117
UDC 371.311.1

Снежана Лакета
Основна школа „Вук Караџић”, Власеница
Индивидуализована настава

 

Резиме:


Циљ овог рада је дати конкретан пример активирања ученика у настави српског језика диференцираним задацима.  Први део рада се односи на теоретско разматрање појмова, као што су:индивидуализована настава, индивидуална настава, активна настава, диференцирани задаци. Посебан акценат стављен је на индивидуализовану наставу. Указано је на предности овакве наставе, али и на могуће слабости. Набројани су и облици и начини индивидуализације у настави. Један од облика индивидуализације у настави јесте и настава различитих нивоа тежине са применом задатака диференцираног типа. У другом делу рада дат је приказ припреме за час српског језика у првом разреду, на којем су ученици решавали задатке у складу са својим знањем и способностима. Постигнути су значајни резултати код свих ученика који су решавали постављене задатке, управо зато што оваква настава уважава интересовања, потребе и могућности сваког појединца. Овакав облик индивидуализације у настави, уз коришћење задатака диференцираног типа, показао се као изузетно практичан и успешан.

Кључне речи:
индивидуализована настава, активна школа, диференцирани задаци, читање

 

Summary:


The aim of this paper is giving a definite example of activating students in teaching Serbian with differentiated tasks. The first part of the paper refers to theoretical discussion of the terms such as individualised teaching, individual teaching, active teaching, and differentiated tasks. A special accent is given to individualised teaching. Some advantages and drawbacks of this kind of teaching have been shown. There were forms and ways of individualisation shown. One of the forms of individualisation in teaching is teaching different levels of difficulty with application of the tasks of diffentiated type. In the second part, there is a review of a Serbian lesson preparation of the firs grade, in which students solved problems in accordance with their knowledge and abilities. There were significant results because this kind of teaching takes interests, needs and possibilities of each individual. This kind of individualisation in teaching, using the tasks of differentiated type, proved to be very practical and successful.


Key words:
individualised teaching, active school, differentiated tasks, reading

   
 

Povratak na početnu stranicu