Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

др Љубивоје Стојановић
Богословски факултет, Београд
Тумачење Библије као наставни предмет на Универзитету

 

Резиме:


Основна теза рада јесте то да општеобразовни принципи подразумевају познавање различитих ставова о свету и човеку,  што претпоставља право студената на елементарне информације о основним библијским појмовима и порукама током студија. Свестан чињенице вишедеценијског омаловажавања Библије и прогона вере из друштвеног живота и трагедије тзв. научног атеизма, аутор са уважавањем према свима говори о важности тих заборављених и потиснутих садржаја. Инсистира се на потреби стваралачког дијалога између светог и овосветског (световног – секуларног), што неминовно укључује добар дијалог разумне вере и доброг знања. Што се више упознајемо, разлике постају стварно креативне и покрећу прогресију животног стваралаштва.

 

Кључне речи:
Библија, Универзитет, Црква, вера, тумачење, богословље, верске истине, научне хипотезе

 

Summary:


The basic idea of the paper is that general education principles mean recognizing the different attitudes about the world and the man, and this means the right of students to gain the basic information on the basic biblical terms and messages during studying. Being aware of the fact that studying the Bible has been neglected for many years, the faith in God has been expelled from the social life, and the tragedy of scientific atheism has appeared, the author, respecting all the people, tells about the importance of those forgotten and suppressed contents. It is being insisted that there is the need for a creative dialogue between secular and holy, which inevitably introduces good dialogue of the sensible religion and good knowledge. The more we know each other, the differences appear to be more creativity and they move the progression of life creativity.

Key words
:
The Bible, University, the Church, Faith, interpreting, religious truths, scientific hypotheses
 

   
 

Povratak na početnu stranicu