Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Мр Маријана Зељић
Учитељски факултет, Београд
Методички оквири за разраду математичких појмова

 

Резиме:


Математички појмови далеко су апстрактнији од појмова из свакодневног живота. Специфичност учења математичких појмова лежи у апстрактности и уопштености. Они се не могу формирати спонтано (у сусрету с реалношћу), већ само индиректно, уз помоћ оних који њима већ владају, тј. наставника. Формално гледано, математички појмови увек су исти, па њихово усвајање зависи од добро простудираног приступа и умешности њихове обраде. Добро простудиран приступ настави подразумева квалитетно осмишљавање и повезивање садржаја, процеса и активности усмерених на остваривање циљева.

Кључне речи:
апстракција, релационо разумевање, инструментално разумевање, концептуалне анализе.

 

 

Summary:


Mathematical terms are far more abstract than terms from everyday life. Particularities of learning mathematical terms lie in abstract and general being. They cannot be formed spontaneously (facing reality), but only indirectly, with the help of those who have already mastered them, i.e. teachers. Formally seen, mathematical terms are always the same, so their adoption depends on well-studied approach and skilfulness of their processing. Well-studied approach to teaching means quality making and connection of contents, processes and activities focused to aims realisation.
 

Key words:
abstraction, relation understanding, instrumental understanding, and conceptual analysis

   
 

Povratak na početnu stranicu