Резиме:
Математички појмови далеко су апстрактнији од појмова из
свакодневног живота. Специфичност учења математичких појмова
лежи у апстрактности и уопштености. Они се не могу формирати
спонтано (у сусрету с реалношћу), већ само индиректно, уз помоћ
оних који њима већ владају, тј. наставника. Формално гледано,
математички појмови увек су исти, па њихово усвајање зависи од
добро простудираног приступа и умешности њихове обраде. Добро
простудиран приступ настави подразумева квалитетно осмишљавање и
повезивање садржаја, процеса и активности усмерених на
остваривање циљева.
Кључне речи:
апстракција, релационо разумевање, инструментално разумевање,
концептуалне анализе.
|
Summary:
Mathematical terms are far more abstract than terms from
everyday life. Particularities of learning mathematical terms
lie in abstract and general being. They cannot be formed
spontaneously (facing reality), but only indirectly, with the
help of those who have already mastered them, i.e. teachers.
Formally seen, mathematical terms are always the same, so their
adoption depends on well-studied approach and skilfulness of
their processing. Well-studied approach to teaching means
quality making and connection of contents, processes and
activities focused to aims realisation.
Key words:
abstraction, relation understanding, instrumental understanding,
and conceptual analysis |