Резиме:
Чланак је посвећен питањима везаним за избор репрезентације при
почетном бављењу појмовима из вероватноће и статистике у
основној школи. У њему се указује на различите видове
репрезентација у настави математике и на гледишта истакнутих
теоретичара наставе математике о значају репрезентација у
сазнању. У раду се сагледавају резултати истраживања спроведеног
на узорку ученика основних школа Београда. Указујемо на
различите ефекте наставног приступа с обзиром на: избор
репрезентације и контекста.
Кључне речи:
репрезентација, вероватноћа и статистика, контекст.
|
Summary:
The paper is about issues on the choice of representations in
teaching basic probability and statistics terms in primary
school. There are different forms of representations in teaching
mathematics from the point of views of different theoreticians
of teaching mathematics about the importance of representation
in cognition. There are results shown done on the specimen of
primary school students in Belgrade. We show different effects
of the teaching approach concerning the choice of presentations
and context.
Key words:
representation, probability and statistics, context |