Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Мр Оливера Ђокић
Учитељски факултет, Београд
Улога интуиције у настави геометрије

 

Резиме:


У раду разматрамо значај интуиције и њене улоге у савременој настави геометрије истакнут на 10. интернационалном конгресу за наставу математике одржаном у Копенхагену 2004. године. Све већи број истраживања усмерен је на праћење развоја интуитивне способности ученика као врсте способности која му омогућава да манипулишући моделима геометријских фигура реши задате геометријске проблеме или да замисли, представи себи у свести, слику геометријског објекта. Отворена су многа питања: питања занемаривања или прихватања и подстицања развоја интуиције у настави геометрије. Проблем се посебно расветљава из угла виђења А. Поенкареа, П. ван Хилеа, Е. Фишбејна и др. Описани су и значајни експерименти у настави геометрије који дају одговоре на, и даље, отворено питање: интуиција - значајно полазиште за наставу геометрије. Изнето је и Атијахово виђење значаја просторне интуиције и просторне перцепције, које су важне за развој геометријских појмова и које представљају важне упоришне тачке за наставу геометрије. Може се закључити да је појму интуиције у настави геометрије неопходно посветити већу пажњу у истраживањима.

Кључне речи:
интуиција, почетна настава геометрије, просторна интуиција, просторна перцепција, геометријски појмови.

 

 

Summary:


The importance of intuition and its role in contemporary geometry teaching are discussed in this paper and this issue is particularly pointed at the 10th International Conference of Teaching Mathematics in Copenhagen in 2004. There is more research focused on monitoring development of intuitive development of students as a kind of ability enabling the student to manipulate by the models of geometry figures and to solve given geometrical problems, or to think or imagine an image of a geometry object. Many issues are opened, such as: the issue of neglecting or accepting and encouraging development of intuition in teaching geometry. This problem is particularly enlightened by the views of A. Poankare, P. Van Hill, E. Fishbein and others. There are some significant experiments in teaching geometry described which give answers to still an open question: Intuition - an important starting point for teaching geometry. Atiach's view has also been pointed at, concerning space intuition and space perception which are important for development of geometry terms and which represent important focal points for teaching geometry. It can be concluded that the term intuition in teaching geometry is necessary to be better researched.

Key words:
intuition, basic geometry teaching,
space intuition, space perception, geometry terms

   
 

Povratak na početnu stranicu