Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Радован Антонијевић
Институт за педагошка истраживања, Београд
Појам "знање" и облици знања у настави

 

Резиме:


У раду су представљена различита одређења знања, као и дидактичке дефиниције знања у настави и разматрања о природи и основним својствима појединих облика знања у настави, који представљају саставни део садржаја наставног програма, уџбеника и наставног процеса. Да би се боље упознала природа процеса сазнавања у настави, за дидактику као науку и за методике посебних наставних предмета, значајно је и неопходно дубље упознавање саме природе и основних својстава знања у настави. Анализом дидактичке и методичке литературе посвећене проучавању природе знања и процеса сазнавања установљено је да се, слично као и у оквиру логике и гносеологије, знање одређује на различите начине, у складу са наглашавањем неког посебног аспекта или својства знања, који се односи на његову унутрашњу структуру, начин настајања знања у процесу сазнавања и учења у настави, применљивост знања и слично. Прегледом различитих класификација облика знања установљено је да постоје различити начини разврставања знања у настави, односно различити критеријуми разврставања знања по облику, сложености, нивоу усвојености и схваћености и слично.

 

Кључне речи:
знање, знање у настави, знање чињеница, појмовно знање.

 

 

Summary:


Different determination of knowledge is presented in this paper, as well as didactic definitions of knowledge in teaching and disusing nature and basic characteristics of some forms of knowledge which represent the basic part of the contents of the curriculum, course book and teahing process. In order to know better the process of cognition in teaching, didactics as science and methodologies of particular teaching subjects, it is important and essential to know deeper the very nature basic forms of knowledge in teaching. Analysing didactic and methodological reference books, devoted to studying nature of knowledge and process of cognition, it has been determined that similarly to logic and gnoselology, knowledge is determined in different ways, in accordance with stressing a special aspect or characteristic of knowledge, which refers to its inner structure, ways of forming knowledge in the process of cognition and learning in teaching, application of knowledge etc. Review o different classifications of the forms of knowledge, it has been seen that there are different ways of differentiation of knowledge in teaching, i.e. different criteria of differentiating knowledge according to form, complexity, level of adoption, understanding etc.


 

Key words:
knowledge, knowledge in teaching, knowledge of facts, term knowledge.

   
 

Povratak na početnu stranicu