Резиме:
У раду се разматра природа књижевности и природа књижевног
текста а затим се прелази на однос књижевности са другим
наставним предметима. Књижевност пружа велике могућности за
корелацију са другим наставним предметима (веронаука, историја,
природа и друштво, екологија, природне науке), али да би
извршила своју васпитно-образовну улогу најпре мора да се разуме
смисао и значење књижевног текста, мора да се разуме
изнијансован и сложен језик књижевности.
Кључне речи:
књижевни текст, настава књижевности, симболични језик, статус
књижевне чињенице, корелација наставних предмета, књижевност и
други наставни предмети, веронаука, екологија, научно-популарна
књижевност.
|
Summary:
We discuss nature of literature and literature text and then we
discuss relation of literature with other teaching subjects.
Literature offers great possibilities for correlation with other
teaching subjects (religion, history, Science and Social
Sciences, Ecology, Natural Sciences), but in order to fulfil its
educational-pedagogical role, we must first understand the sense
and meaning of a literature work, and we have to understand
shaded and complex language of literature.
Key words:
literature text, teaching literature, symbolic language, status
of literature fact, correlation of teaching subjects, literature
and other teaching subjects, Religion, Ecology,
scientific-popular literature. |