Резиме:
Проблемско проучавање књижевног дела у настави омогућује
синтетичну интерпретацију и вишеструко ангажује ученикова знања,
умења, искуства, интелигенцију и стваралачко мишљење. Подстиче и
обједињује: запажање, упоређивање, уопштавање, закључивање,
памћење, систематизовање, маштање, анализу, синтезу, индукцију и
дедукцију.
Пошто народне и ауторске бајке пружају широке могућности за
заснивање проблемског проучавања у настави, на примеру
проблемског проучавања бајке "Стакларева љубав" Гроздане Олујић,
која је у лектири за трећи разред основног образовања и
васпитања, показане су методичке могућности проблемског приступа
књижевноуметничком остварењу.
Кључне речи:
проблемски приступ, синтетичност, бајка, заснивање проучавања,
развијање проучавања, љубав, порука.
|
Summary:
Problem study of the fiction book in literature represents
synthetic interpretation and it engages student's knowledge in
many ways, as well as skills, experience, intelligence and
creative thinking. It encourages and unique perception,
comparison, generalisation, concluding, remembering,
systematisation, fantasies, analysis, synthesis, induction and
deduction.
As folk and original tales five wide possibilities for the basis
of problem study in teaching, the example of problem study of
the tale "Staklareva ljubav" by Grozdana Olujic, which is
extensive reading for the third graders, shows some
methodological possibilities of problem approach to fictional
artistic creation.
Key words:
problem approach, synthetic approach, tale, and basis for study,
development of study, love, and message. |