Резиме:
У раду се анализирају програмски садржаји из синтаксе у нижим
разредима основне школе, а посебно у трећем и четвртом разреду с
аспекта повезаности с морфолошким и правописним садржајима. Дат
је и посебан осврт на неке новине у презентацији граматичких, а
посебно синтаксичких садржаја у новијој уџбеничкој литератури.
Истакнуте су и неке карактеристике обрађених синтаксичких
јединица које су битне и за презентацију у граматикама и за
наставну праксу.
Кључне речи:
синтакса, реченица, реченични члан, уџбеник, функционално знање.
|
Summary:
This paper represents the analysis of curricula contents for
syntax in lower grades of the primary school, and particularly
in the third and fourth grade from the aspect of connection with
morphological and written contents. There is a special review on
some innovations in presenting grammar, and particularly syntax
contents in recent course books. There are some characteristics
stressed concerning processed syntax units, which are important,
both for presentations in grammar and in teaching praxis.
Key words:
syntax, sentence, sentence article, course book, and functional
knowledge |