Резиме:
Лексичке и семантичке вежбе су део програмских садржаја српског
језика основне школе. Посебно се истичу у трећем разреду.
Аутор анализира програмске захтеве, уџбеничке садржаје и
наставну праксу и предлаже да се лексичке и семантичке вежбе
посматрају и реализују у настави као својеврстан систем. У
систему се анализирају гласовни састав, акценат, граматичка
својства, као и значење и служба речи, а затим место речи у
лексичком систему српског језика. Посебна пажња поклања се
полисемији и контексту.
Кључне речи:
лексички систем, семантика, полисемија, синонимија, антонимија,
изведенице, сложенице, деминутиви, аугментативи, контекст.
|
Summary:
Lexical and semantic exercises are a par of programme contents
of Serbian language in primary school. It is particularly
stressed in the third grade.
The author analyses programme demands, course book contents and
teaching praxis and he suggests that lexical and semantic
exercises should be realised in teaching as a system. We analyse
sound contents, accent, grammar features, meaning and use of
words, and the place of words in lexical system of Serbian.
Special attention is given to polysemia and context.
Key words:
lexical system, semantics, polysemia, synonymy, antonymic,
derivations, diminutives, augmentatives, and context |