Резиме:
Стваралачки прилази настави српског језика и књижевности веома
су разноврсни, покушај су противустављања устаљеним облицима
рада, методичком догматизму и, шире речено, наставној
монотонији. Они освежавају наставни процес и причињавају велико
задовољство и ученицима и наставницима. Отуда велика потреба за
изналажењем облика стваралачког рада у свим наставним
подручјима. Ово наставно стваралаштво требало би условно
схватити јер оно по свом интензитету, стваралачкој концетрацији
и коначним дометима није аналогно уметничком стваралаштву.
Покушали смо у овом раду да покажемо како се може стваралачки
деловати у настави српског језика и књижевности. Рад обухвата
неколико основних тема: појам стваралаштва, стваралачке особине
личности, језичко стваралаштво и облици језичког стваралаштва,
настава стваралачког читања и стваралачка настава књижевности.
Кључне речи:
стваралаштво, стваралачке способности, стваралачке особине,
таленат, стваралаштво у настави, стваралачка вежбања,
стваралачко читање, стваралачка настава књижевности.
|
Summary:
Creative approach to teaching Serbian language and literature
are diverse. They represent an attempt against old-fashioned
forms of work, methodological dogmatism and widely speaking
teaching monotony. They refresh a teaching process and make
pleasure both to teachers and students. This is why there is a
great for finding forms of creative work in all teaching areas.
This teaching creativity should be conditionally understood,
because it is not according to its intensity, creative
concentration and final achievements analogue to art creativity.
We tried to show in this paper how we could be creative in
teaching Serbian and literature. This paper includes several
basic themes: the term of creating, creative personality traits,
language creativity and forms of language creativity, teaching
creative reading and creative literature teaching,
Key words:
creativity, creative abilities, creative features, talent,
creativity in teaching, creative exercises, creative reading,
creative teaching literature |