Резиме:
Наставник има на располагању више метода, техника или стратегија
којима може да утиче на развијање позитивних социјалних односа у
одељењу. Основни садржај већине тих метода представља развијање
и подстицање различитих видова позитивног социјалног понашања
ученика, као и редуковање или елиминисање негативног понашања.
Намера овог рада је да прикаже и упореди истраживачке налазе
који се баве применом награде и похвале, да објасни посебно
ефекте на унутрашњу мотивацију који настају као последица
примене спољашњих поткрепљивача, и да укаже на стратегије
подстицања пози-тивног понашања ученика које ће помоћи
наставницима да анализирају своју примену награда у складу са
учениковим резултатима. Посебан део представља осврт на
специфичности примене награђивања у раду са ученицима који
показују проблеме у понашању. За наставника је веома важно да
открије проблеме које поједини ученици имају како би им се
пружила адекватна помоћ у ублажавању или уклањању препрека у
комуникацији са наставником и вршњацима. Укључивањем деце која
показују специфичности у учењу и понашању допринело би не само
њиховом бољем школском успеху, већ би се повољно одрази-ло на
повећање прихваћености ових ученика од стране наставника и
вршњака.
Кључне речи:
награда, похвала, социјални развој, проблеми у понашању,
ученици, наставници.
|
Summary:
A teacher can use many methods, techniques or strategies, which
can influence development of positive social relations in the
class. Basic contents of all those methods are represented by
development and encouragement of various forms of students'
positive social behaviour, as well as reduction or elimination
of negative behaviour. The intention of this paper is showing
and comparing research analyses which deal with implication of
award and praise, as well as explaining particular effects on
inner motivation which appear as a consequence of application
outer supporters and showing at strategies of encouraging
positive students' behaviour which will help teachers analyse
their application of awards in accordance with students'
results. A special part is presenting specific application of
rewarding with students who have behavioural problems. It is
very important for the teacher to reveal problems, which some
students have in order to give them adequate need in lessening
or removing obstacles in communication with teachers and peers.
Inclusion of children who show specificities in learning and
behaviour, third better school marks can be contributed to, and
they will be more accepted by teachers and peers.
Key words:
reward, praise, social development, behavioural problems,
students, teachers. |