Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Мр Весна Трифуновић
Учитељски факултет, Јагодина
Социјални услови и неприлагођено понашање ученика

 

Резиме:


Комплексни друштвени процеси у које спадају и социјализација и васпитање младих, представљају основу за настанак и испољавање разних облика девијантног понашања, који се у микросвету школе исказују најчешће као неприлагођено понашање ученика. Заоштравање противречности између потребе неспутаног развоја личности и реалних социјалних ограничења у школи, која намеће вредности, активности и обрасце понашања припадницима младе генерације независно од њихових мишљења, ставова и тежњи, доводи до конфликтних ситуација и сукоба. Развој понашања које се одвија у недопустивом смеру и прелази границе толеранције заједнице последица је не само развојних промена и тешкоћа кроз које пролази појединац, већ и социјалних односа, утицаја и акција, које одређују место појединца у друштву. Девијантно понашање је, са друге стране, релативно јер не постоји апсолутни начин да се дефинише девијантан поступак: девијантност може да се дефинише само у односу на одређени стандард, који је различит у различитим временима, друштвима и културама.

Кључне речи:
девијантност, неприлагођено понашање, насиље, школа.

 

 

Summary:


Complex social processes, which include socialisation and upbringing of the young, represent the basis for appearance of different forms of delinquent behaviour, which in the micro world of the school express themselves in most cases as inappropriate behaviour of students. Severe contradictions between the needs of free development of personality and real social borders at schools, which impose values, activities and patterns of behaviour to members of young generation independently of their attitudes and tendencies, lead to conflict situations and fights. Development of behaviour which goes in the completely wrong direction and goes far beyond the borders of tolerance of the community is the consequence of not only developmental changes and difficulties of the individual, and also social relations, influences and actions which determine the place of the individual in society. Delinquent behaviour, is on the other hand, relative, because there is no absolute way of defining delinquent act: delinquency can be defined only in relation to a certain standard which is different in different times, societies and cultures.
 

Key words:
delinquent behaviour, inappropriate behaviour, violence, school.

   
 

Povratak na početnu stranicu