Резиме:
У раду је дат преглед истраживања која доказују да постоји
значајна повезаност између понашања наставника и понашања
ученика и да квалитет и интензитет успостављених интеракција
међу њима утиче на формирање социјалне климе на часу.
Наставниково понашање засновано на инструкцији (инструктивни
стил понашања) и оријентисано на хумане односе према ученицима
(понашање социјалне подршке, демократски стил понашања и
позитивни feedback - награђивање као стил понашања наставника)
позитивно утиче на развој социјалне климе у разреду, за разлику
од ауторитативно оријентисаних наставника (аутократски стил
понашања) чији су ефекти негативни.
Кључне речи:
понашање наставника, понашање ученика, социјална клима,
комуникација.
|
Summary:
There is a review of researches in this paper, which prove that
there is a significant connection between a teacher and a
student's behaviour and that the quality and intensity of
interaction between them influences forming social climate in
the classroom. Teacher's behaviour is based on instruction
(instructive style of behaviour) and it is oriented on humane
relations towards students (behaviour of social encouragement,
democratic style of behaviour and positive feedback - rewarding
as a style of teacher's behaviour has a positive effect on
social climate in the classroom, which is different from
authoritative oriented teachers (autocratic style of behaviour)
which effects are negative.
Key words:
behaviour of teachers, behaviour of students, social
climate, and communication |