Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Биљана Требјешанин
Учитељски факултет, Београд
Школа као чинилац проблема у понашању ученика: анализа истраживања у основним школама у последњих петнаест година

 

Резиме:


Циљ овог рада је преглед и реинтерпретација резултата оних анализа и истраживања који осветљавају: (а) карактеристичне облике и тренд у погледу размера проблема у понашању ученика основне школе у Србији током последњих десет до петнаест година; (б) утицај школе, односно чинилаца повезаних са школом, у генерисању и одржавању проблема у понашању ученика. Прегледом и анализом дошло се до закључка да је у последњих неколико година дошло до пораста проблема у понашању ученика, како дисциплинских тако и психолошких и да се променила и структура дисциплинских проблема у смислу пораста агресивног понашања ученика. Као чиниоци ових проблема који потичу од школе, односно наставника, уочени су: недовољна стручност наставника у области оцењивања и метода рада, недостатак знања и вештина потребних за успостављање одговарајућих односа с ученицима, инертност, окошталост образаца понашања у школи, недовољно познавање потреба ученика, али и релевантних процеса који се одвијају у самим наставницима.

Кључне речи:
психологија, школа, проблеми у понашању ученика, чиниоци проблема у понашању ученика.

 

 

Summary:


Review and reinterpretation of results of those analyses and research are the aim of this paper. They refer to characteristic forms and trend concerning the scope of problems of students' behaviour in primary schools in Serbia in recent ten to fifteen years and the influence of school, i.e. some causes connected with the school in generating and maintaining problems in students' behaviour. The review and the analysis have proved that there have been an increased number of problems of sudents' behaviour in recent years. These problems refer both to psychological and to disciplinary ones and the structure of disciplinary problems has changed - meaning the increase of aggressive students' behaviour. Causes of these problems which originate from school, i.e. teachers mean the following: insufficient knowledge of teachers in the field of work methodology, insufficient knowledge and skills needed for building certain sort of relation with students, inertness, old-fashioned patterns of behaviour, insufficient knowledge of students' needs and relevant processes occurring in the teachers themselves.

Key words:
psychology, school, problems of students' behaviour, causes of problems of students' behaviour.

   
 

Povratak na početnu stranicu