Резиме:
Циљ овог рада је преглед и реинтерпретација резултата оних
анализа и истраживања који осветљавају: (а) карактеристичне
облике и тренд у погледу размера проблема у понашању ученика
основне школе у Србији током последњих десет до петнаест година;
(б) утицај школе, односно чинилаца повезаних са школом, у
генерисању и одржавању проблема у понашању ученика. Прегледом и
анализом дошло се до закључка да је у последњих неколико година
дошло до пораста проблема у понашању ученика, како дисциплинских
тако и психолошких и да се променила и структура дисциплинских
проблема у смислу пораста агресивног понашања ученика. Као
чиниоци ових проблема који потичу од школе, односно наставника,
уочени су: недовољна стручност наставника у области оцењивања и
метода рада, недостатак знања и вештина потребних за
успостављање одговарајућих односа с ученицима, инертност,
окошталост образаца понашања у школи, недовољно познавање
потреба ученика, али и релевантних процеса који се одвијају у
самим наставницима.
Кључне речи:
психологија, школа, проблеми у понашању ученика, чиниоци
проблема у понашању ученика.
|
Summary:
Review and reinterpretation of results of those analyses and
research are the aim of this paper. They refer to characteristic
forms and trend concerning the scope of problems of students'
behaviour in primary schools in Serbia in recent ten to fifteen
years and the influence of school, i.e. some causes connected
with the school in generating and maintaining problems in
students' behaviour. The review and the analysis have proved
that there have been an increased number of problems of sudents'
behaviour in recent years. These problems refer both to
psychological and to disciplinary ones and the structure of
disciplinary problems has changed - meaning the increase of
aggressive students' behaviour. Causes of these problems which
originate from school, i.e. teachers mean the following:
insufficient knowledge of teachers in the field of work
methodology, insufficient knowledge and skills needed for
building certain sort of relation with students, inertness,
old-fashioned patterns of behaviour, insufficient knowledge of
students' needs and relevant processes occurring in the teachers
themselves.
Key words:
psychology, school, problems of students' behaviour,
causes of problems of students' behaviour. |