Резиме:
На основу теоријске и уџбеничке литературе,
законодавно-нормативних докумената и анализе школске праксе,
направили смо детаљан инвентарни преглед основних типова (врста,
модела) разредне дисциплине, односно утицања на понашање ученика
у одељењу. На основу такве листе, све типове дисциплине смо
разврстали у четири велике групе према сродности, а унутар сваке
групе за сваки тип дисциплине смо навели и основне васпитне
мере, средства и поступке. На основу тих њихових одлика,
конструисали смо "Дисциплинску лествицу" (скалу) уз чију помоћ
сваки наставник може да изврши квалитативну анализу свог
поступања и да одреди ниво и квалитет свога рада, када је у
питању регулисање унутрашњих социјалних односа у одељењу и
понашања ученика.
Кључне речи:
дисциплина ученика, управљање наставом, награђивање, кажњавање,
сусрет интереса.
|
Summary:
Based on theoretical and course books' materials, law-normative
documents and analysis of school praxis, we have made a detailed
inventory study of the basic types (sorts, models) of class
discipline, i.e. influence on behaviour of students in the
classroom. Based on this list, all types of discipline were put
into four big groups according to similarities and within each
group, for each type of discipline we stated basic disciplinary
measures, means and acts. According to all these features, we
have constructed a "disciplinary scale" which can help any
teacher analyse his/her acts and determine the level and quality
of work concerning regulating inner social relations in the
classroom and students' behaviour.
Key words:
students' discipline, classroom management, rewarding,
punishing, same interests |