Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Проф. др Недељко Трнавац
Филозофски факултет, Београд
"Дисциплинска лествица" као индикатор нивоа и квалитета васпитног деловања наставника

 

Резиме:


На основу теоријске и уџбеничке литературе, законодавно-нормативних докумената и анализе школске праксе, направили смо детаљан инвентарни преглед основних типова (врста, модела) разредне дисциплине, односно утицања на понашање ученика у одељењу. На основу такве листе, све типове дисциплине смо разврстали у четири велике групе према сродности, а унутар сваке групе за сваки тип дисциплине смо навели и основне васпитне мере, средства и поступке. На основу тих њихових одлика, конструисали смо "Дисциплинску лествицу" (скалу) уз чију помоћ сваки наставник може да изврши квалитативну анализу свог поступања и да одреди ниво и квалитет свога рада, када је у питању регулисање унутрашњих социјалних односа у одељењу и понашања ученика.

Кључне речи:
дисциплина ученика, управљање наставом, награђивање, кажњавање, сусрет интереса.

 

 

Summary:


Based on theoretical and course books' materials, law-normative documents and analysis of school praxis, we have made a detailed inventory study of the basic types (sorts, models) of class discipline, i.e. influence on behaviour of students in the classroom. Based on this list, all types of discipline were put into four big groups according to similarities and within each group, for each type of discipline we stated basic disciplinary measures, means and acts. According to all these features, we have constructed a "disciplinary scale" which can help any teacher analyse his/her acts and determine the level and quality of work concerning regulating inner social relations in the classroom and students' behaviour.
 

 

Key words:
students' discipline, classroom management, rewarding, punishing, same interests

   
 

Povratak na početnu stranicu