Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

др Адријан Негру
Учитељски факултет, Београд
Семиотика и структурална корелација у настави ликовне културе

 

Резиме:


Подсећање на пословицу да "слика вреди 1000 речи" уводи у осетљив и широј јавности мало познат однос између слике и речи, а кроз тај однос и до прочишћавања појма комуникације уопште. Поставља се питање како се то слика "обраћа" посматрачима, како се може "читати", али и шта заправо значи пренети и примити неку поруку. Из свега тога проистећи ће један од могућих путева ка провери и саме педагошке методе комуникације између учитеља и ученика, која ће можда понудити квалитетније могућности васпитања и образовања.

Кључне речи:
комуникација, декодирање, знакови, корелација, визуелни језик.

 

 

Summary:


There is a saying that "a picture is worth 1000 words", and this leads to sensitive and little known to general public a relation between a picture and words, and through this relation, also purification of the term communication in general. There is a question about the ways the picture "sends a message" to viewers, how it can be "read" and how one can transmit a message. All of this means one of possible ways of checking the very pedagogical method of communication between a teacher and a student, which might offer better possibilities of pedagogical work and education.

Key words:
communication, decoding, signs, correlation, visual language.

   
 

Povratak na početnu stranicu