Резиме:
Подсећање на пословицу да "слика вреди 1000 речи" уводи у
осетљив и широј јавности мало познат однос између слике и речи,
а кроз тај однос и до прочишћавања појма комуникације уопште.
Поставља се питање како се то слика "обраћа" посматрачима, како
се може "читати", али и шта заправо значи пренети и примити неку
поруку. Из свега тога проистећи ће један од могућих путева ка
провери и саме педагошке методе комуникације између учитеља и
ученика, која ће можда понудити квалитетније могућности
васпитања и образовања.
Кључне речи:
комуникација, декодирање, знакови, корелација, визуелни језик.
|
Summary:
There is a saying that "a picture is worth 1000 words", and this
leads to sensitive and little known to general public a relation
between a picture and words, and through this relation, also
purification of the term communication in general. There is a
question about the ways the picture "sends a message" to
viewers, how it can be "read" and how one can transmit a
message. All of this means one of possible ways of checking the
very pedagogical method of communication between a teacher and a
student, which might offer better possibilities of pedagogical
work and education.
Key words:
communication, decoding, signs, correlation, visual language. |