Резиме:
У овом раду говори се о изненадном надахнућу (илуминација, лат.
illuminatio) или озарењу, моменту када, после дугог решавања
неког математичког проблема, човек доживи "аха" ефекат, решење
сине одједном, неочекивано, а често и на необичним местима. Све
тада делује једноставно и просто. Изнети су примери стваралаштва
великих математичара који су покушавали да нам докуче пут од
поставке проблема до његовог решења. Показано је како
наставници, одређеним поступцима, могу да припремају децу за
долазак до изненадног решења проблема.
Кључне речи:
надахнуће, проблем, бљесак решења, стваралачко мишљење, велики
математичари.
|
Summary:
This paper is about sudden inspiration (illumination, lat.:
illumination) or enlightenment, the moment when after long
solving a mathematical problem, a person experiences "that's it"
effect, the solution comes suddenly, unexpectedly, and often on
unusual places. Everything seems simple and easy then. There are
examples of creations of great mathematicians, who tried to shoe
us the way from stating the problem to its solution. It is shown
that teachers, through some actions, can prepare children for
experiencing sudden solution of the problem.
Key words:
inspiration, problem, flash of solution, creative thinking,
great mathematicians.
|