Резиме:
Путем дидактичко - методичке апаратуре ученика стављамо у
активну позицију у смислу да побуђујемо његову пажњу, стављамо
га у ситуације у којима постоји когнитивни конфликт, упућујемо
на дуге изворе знања и сл. А да ли је увек тако? Истраживањем се
утврдило да дидактичко - методичка апаратура поседује захтеве
који су ирелевантни за интелектуални развој ученика, односно
немају стимулативну и сврсисходну улогу у смислу развоја
опажања, маште, формирања навика, самосталног мишљења и
деловања.
Кључне речи:
дидактичко - методичка апаратура, неактивирајући захтеви,
разредна настава, предметна настава.
|
Summary:
Didactic-methodological apparatus puts the student into active
position, meaning awaking his attention, putting him into
situations with cognitive conflict and directing him towards
other sources of knowledge etc. But, is it always the case? The
research has shown that didactic - methodological apparatus
demands some tasks which are irrelevant for intellectual
development of a student, i.e. they do not have stimulative and
useful role meaning developing attention, fiction, habits,
individual thinking and acting.
Key words:
didactic-methodological apparatus, non-active demands,
teaching in lower classes of a primary school, subject teaching. |