Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

мр Жана Бојовић
Учитељски факултет, Ужице
Нејасност и непрецизност дидактичко-методичке апаратуре уџбеника

 

Резиме:


Путем дидактичко - методичке апаратуре ученика стављамо у активну позицију у смислу да побуђујемо његову пажњу, стављамо га у ситуације у којима постоји когнитивни конфликт, упућујемо на дуге изворе знања и сл. А да ли је увек тако? Истраживањем се утврдило да дидактичко - методичка апаратура поседује захтеве који су ирелевантни за интелектуални развој ученика, односно немају стимулативну и сврсисходну улогу у смислу развоја опажања, маште, формирања навика, самосталног мишљења и деловања.

Кључне речи:
дидактичко - методичка апаратура, неактивирајући захтеви, разредна настава, предметна настава.

 

 

Summary:


Didactic-methodological apparatus puts the student into active position, meaning awaking his attention, putting him into situations with cognitive conflict and directing him towards other sources of knowledge etc. But, is it always the case? The research has shown that didactic - methodological apparatus demands some tasks which are irrelevant for intellectual development of a student, i.e. they do not have stimulative and useful role meaning developing attention, fiction, habits, individual thinking and acting.


Key words
:
didactic-methodological apparatus, non-active demands, teaching in lower classes of a primary school, subject teaching.

   
 

Povratak na početnu stranicu