Резиме:
У раду се бавимо ставовима и вредностима наставника као
детерминантама развоја европског идентитета код ученика.
Посматрајући нашу традиционалну свест о важним питањима живота и
рада као главну препреку променама организационог понашања,
пошли смо од гледишта да ће пре свега млади кроз процес
систематског образовања стећи оне социјалне ставове и вредности
који ће водити понашању на нивоу европских стандарда. Из укупног
разматрања резултира да ће ученици такве ставове и вредноти
развити пре свега ако њихови наставници имају позитивне ставове
и општу оријентацију да се понашају у складу са вредностима
развијене Европе.
Кључне речи:
развој европског идентитета, отпор променама, ставови,
вредности, стил живота.
|
Summary:
This paper is about attitudes and values of teachers as
determinants of development of European identity of students.
Studying our traditional consciousness concerning important
issues of life and work as a basic obstacle of changes of
organisational behaviour, we started from the point that first
of all, through the process of systematic education, the young
will gain those social attitudes and values which will lead to
acting on the level of European standards. The whole study shows
that students will develop those attitudes and values if their
teachers have positive attitudes and general orientation to act
in accordance with values of developed Europe.
Key words:
development of European identity, resistance to changes,
attitudes, values of life. |