Резиме:
Учење у музеју може се сагледати кроз лични, социо-културни и
физички контекст. Традиционално, учионица у саставу школе била
је једини наставни објекат. Данас музеји имају велики потенцијал
васпитно-образовног деловања и у савременој школи су добили на
значају јер се као васпитно- образовна установа непосредно могу
укључити у наставни процес. У циљу боље повезаности музеја са
школским институцијама развијени су многобројни програми
сарадње, а посебну вредност музеја представља могућност
организовања различитих кооперативних активности ученика у њима.
Ефикасно кооперативно учење не значи поделити ученике у групе и
захтевати од њих да заједнички раде. Успешност кооперативног
учења током посете музеју зависи од детаљне припреме и
наставника и ученика. У образовању учитеља треба додатно
обратити пажњу на могућности које се пружају приликом извођења
дела наставе Природе и друштва у музејима.
Кључне речи:
Природа и друштво, музеји, организовање посете, кооперативне
активности ученика.
|
Summary:
Learning in the museum can be observed through personal,
socio-cultural and physical context. Traditionally, a classroom
in the school building has been the only teaching object. Today
museums have great potential of pedagogical-educational acting
and in the contemporary school they became important because as
pedagogical-educational institution, they can directly be taken
into teaching process. With the aim of better connection of
museums and school institutions, there are many programmes of
cooperation developed, and a special value of museum represents
a possibility of organising different cooperative activities of
students in them. Efficient cooperative learning does not mean
dividing students into groups and demanding group work. Success
of cooperative learning during visits to museums depends on
detailed preparation of both teachers and students. In-service
should additionally see the possibilities, which can be seen
during a part of teaching Social and Natural Science in museums.
Key words:
natural and social science, museums, organised visits,
cooperative activities of students. |