Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

мр Гордана Мишчевић
Учитељски факултет, Београд
Улога музеја у настави природе и друштва
током организовања кооперативних активности ученика

 

Резиме:


Учење у музеју може се сагледати кроз лични, социо-културни и физички контекст. Традиционално, учионица у саставу школе била је једини наставни објекат. Данас музеји имају велики потенцијал васпитно-образовног деловања и у савременој школи су добили на значају јер се као васпитно- образовна установа непосредно могу укључити у наставни процес. У циљу боље повезаности музеја са школским институцијама развијени су многобројни програми сарадње, а посебну вредност музеја представља могућност организовања различитих кооперативних активности ученика у њима. Ефикасно кооперативно учење не значи поделити ученике у групе и захтевати од њих да заједнички раде. Успешност кооперативног учења током посете музеју зависи од детаљне припреме и наставника и ученика. У образовању учитеља треба додатно обратити пажњу на могућности које се пружају приликом извођења дела наставе Природе и друштва у музејима.


Кључне речи
:
Природа и друштво, музеји, организовање посете, кооперативне активности ученика.

 

 

Summary:


Learning in the museum can be observed through personal, socio-cultural and physical context. Traditionally, a classroom in the school building has been the only teaching object. Today museums have great potential of pedagogical-educational acting and in the contemporary school they became important because as pedagogical-educational institution, they can directly be taken into teaching process. With the aim of better connection of museums and school institutions, there are many programmes of cooperation developed, and a special value of museum represents a possibility of organising different cooperative activities of students in them. Efficient cooperative learning does not mean dividing students into groups and demanding group work. Success of cooperative learning during visits to museums depends on detailed preparation of both teachers and students. In-service should additionally see the possibilities, which can be seen during a part of teaching Social and Natural Science in museums.

Key words:
natural and social science, museums, organised visits, cooperative activities of students.

   
 

Povratak na početnu stranicu