Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Маја Андријевић
Филолошки факултет, Београд
Значај опажања инпута у настави страних језика

 

Резиме:


Чланак се осврће на тзв. интеракционистичку теорију усвајања Л2 (енг. interactionist SLA theory, Gass, 1997) и у оквиру ње на хипотезу опажања (енг. noticing hypothesis, Schmidt, 1990), у циљу да ученицима олакша разумевање и усвајање језичког материјала. Опажање одређене форме у инпуту кључно је и довољно за усвајање, а постоји разлика између опаженог инпута и инпута кога је ученик разумео синтаксички и семантички. Посебно се истиче веза између свесног опажања и процеса интеграције језичког материјала, да би се показало да истицање инпута повољно утиче на усвајање тиме што скреће пажњу на одређене структуре. Материјал на циљном језику се најбоље опажа током интеракције, јер она помаже ученицима да боље разумеју инпут и побољшају свој аутпут. Мултимедијално окружење, само по себи интерактивно, помоћу хипертекстуалног линка обезбеђује језички инпут који на различите начине (звук, слика, писани текст, видео...) преноси исту или сличну информацију чиме се она истиче и лакше опажа. Истицање одређених лингвистичких форми и коришћење интерактивних задатака и хипертекста да би се обезбедила даља објашњења у циљу модификовања инпута и његовог разумевања, може да привуче пажњу ученика и омогући боље опажање, обраду, интеграцију и каснију употребу датих структура и лексичких јединица на циљном језику.

Кључне речи:
инпут, интеракционистичка теорија,
хипотеза о опажању, мултимедији

 

 

Summary:


This paper is about so-called interactionist SLA theory (interactionist SLA theory, Gass 1997) and within it the noticing hypothesis (noticing hypothesis, Schmidt, 1990) with the aim of helping students adopt language material. Noticing certain form in input is a key and a sufficient element for adoption, and there is a certain difference between noticed input and the input the student understood syntax and semantics. It is particularly stressed that there is a connection between conscious noticing and the process of integration of language material, in order to shoe that stressing input has positive influence on adoption, because it focuses on certain structures. Material on target language is best observed during interaction because it helps students better understand input and make their output better. Multi media surroundings, which are interactive by themselves, obtain language input by hypertext link in different ways (volume, picture, written text, video...) and it transfers the same or similar information in which way it is stressed and noticed more easily. Stressing certain linguistic forms and using interactive tasks and hypertext in order to obtain further explanations in order to modify input and its understanding, it can attract students' attention and enable better noticing, processing, integration and further use of given structures and lexical units on target language.

 

Key words:
input, interactionist theory,
noticing hypothesis, multimedia

   
 

Povratak na početnu stranicu