Резиме:
У основи интеркултуралног приступа упознавању са страном
културом јесте идеја о упознавању себе и сопствене културе кроз
упознавање стране културе. Интеркултурални приступ у настави
страних језика успоставља релацију са модификованом
комуникативном дидактиком, ксенологијим и интеркултуралном
педагогијом. Циљ упознавања са страном културом је да се ученик
научи толеранцији, разуме системе образаца културе другог
народа, изгради опрез у доношењу судова о народу који не познаје
довољно и схвати да су разне друштвене заједнице колико сличне,
толико и различите. Стога сматрамо изузетно значајним настојања
многих наставника страних језика из различитих земаља да
размењују искуства, податке и гледишта.
Кључне речи:
настава страних језика, страна култура, интеркултурални приступ
|
Summary:
The basis for intercultural approach to foreign culture is the
idea of getting to know oneself and own culture through getting
acquainted with the foreign culture. Intercultural approach in
teaching foreign culture makes the relation with modified
communicative didactics, xenology and intercultural pedagogy.
The final aim of getting acquainted with foreign culture is
students' learning tolerance, understanding systems and patterns
of other nation's culture, building caution in making
conclusions about the nation they do not know well, and
understanding that various social communities can be both very
similar and very different. This is why we understand utterly
important all the attempts of foreign language teachers from
different countries to exchange experience, data and points of
view.
Key words:
foreign language teaching, foreign culture, intercultural
approach |