Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

мр Паун Береш
Министарство одбране СЦГ
Алгоритми за самосталан рад ученика у настави техничког образовања

 

Резиме:


Циљ овог рада је да се наставницима техничког образовања презентира алгоритамски модел као методичка иновација са посебним освртом на алго- ритмизацију самосталног и практичног рада ученика. Ова методичка иновација не захтева велике материјалне трошкове, па се може применити како у боље опремљеним, тако и у слабо опремљеним, школама. У настави техничког образовања тражи се од ученика да овлада одређеним вештинама и навикама за које је предуслов овладавање одређеним радњама. Те радње се морају прецизно изводити, за такво извођење радњи морају се прецизно предвидети сви елементи, фазе и поступци обуке као и сви остали пратећи инструменти. За тако прецизно извођење радњи и остваривање наставних задатака погодан је алгоритамски модел јер представља прецизан систем упутстава по којима ће ученик сигурно доћи до циља. Истраживањем ове иновације потврђена је хипотеза да се применом алгоритамског модела у настави техничког образовања омогућава постизање виших ефеката наставе и учења, као и њихова примена у пракси.

Кључне речи:
алгоритамски модел, алгоритмизација, методичка иновација

 

 

Summary:


The aim of this paper is presenting algorithm model as a methodological innovation with the special stress on algorithmisation of individual and practical work of students to teachers of Technical Education. This methodological innovation does not demand big martial expenses, so it can be applied both in well and bad equipped schools. Teaching Technical Education demands students' mastering certain skills and habits, which are precondition of mastering certain actions. These actions must precisely be performed, so they demand foreseeing certain elements, phases and actions of training as well as all the other supplementary instruments. Algorithm model is suitable for this precise performing of actions and completing teaching tasks, because it presents a precise system of instructions, which the students will certainly be led to the end. Researching this innovation, the hypothesis is confirmed, which means that application of algorithm model in teaching Technical Education enables achieving stronger effects of teaching and learning, as well as their application in practical work.

 

Key words:
algorithm model, algorithmisation, methodological innovation.

   
 

Povratak na početnu stranicu