Резиме:
У раду су дати резултати добијени испитивањем ученичког
познавања и објашњавања задатих речи.Ученицима су понуђене
реченице из њихове домаће и школске лектире. Реченице са
подвученим речима преузете су из текстова обрађених у току
наставне 2002/2003. године. Задатак ученика био је да објасне 20
подвучених речи. Ученичка објашњења разврстана су на "тачна"(т),
"делимично тачна" (дт) и "нетачна" (нт). Посебно су издвојени
случајеве у којима ученици нису дали никакав одговор, "без
одговора" (0).Ученици су тачно објаснили речи у износу 38, 87%.
Мали број тачних одговора говори о томе да недовољно познавање
речи може бити озбиљна препрека у ученичком разумевању и
доживљају књижевних текстова.На основу добијених резултата може
се закључити да је богаћењу ученичког речника неопходно
посветити значајнију пажњу.
Кључне речи:
речи, речник, лексема, контекст, семантичка дивергенција,
широкозначност, критеријумска обележја, етимологија.
|
Summary:
Some results of testing students' knowing and explaining of
given words are given in this paper. Students were given
sentences from their intensive and extensive reading. Sentences
with underlined words were taken from the texts analyzed in the
school year 2002/03. The task was to explain 20 underlined
words. Students' explanations were selected as "correct",
"partially correct" and "incorrect". There were some cases where
students did not give any reply - "no reply". Number of students
who correctly did this task was 38,87%. Small number of correct
replies tells about the fact that insufficient knowing of words
can be a serious obstacle in studnts' understanding of literary
texts.Given results can lead to conclusion that special
attention should be given to enriching studnts' vocabulary.
Key words:
words, vocabulary, lexeme, context, semantically, semantically
divergence, multi meaningless, criterion features, etymology. |