Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

мр Весна Радовановић
Дефектолошки факултет, Београд
Утицај компјутера на образовно постигнуће ученика оштећеног слуха у области природе и друштва

 

Резиме:


Развој информационе и комуникационе технологије пружио је многе олакшице у учењу и настави, али је и отворио нови проблем и опасност да ученици са оштећењима буду искључени из информатичког друштва. Овакво стање објашњава се чињеницом да је популација ученика редовних школа знатно већа и посвећује јој се много више пажње, па је и више ка њој окренуто компјутерско тржиште. Водеће светске компјутерске компаније попут Мицрософт-а и Аппле Мецинтосх-а настоје да сва преимућства које рачунар нуди, уз одговарајуће хардверске и софтверске адаптације, буду приступачна и особама са различитим сензорним, интелектуалним, моторним и другим оштећењима. Резултати емпиријских студија потврдили су позитиван утицај компјутера на учење говора, на чи-тање, писање и рачунање ученика оштећеног слуха. Постоје спорадична истраживања о његовом утицају на друге наставне области. Ово истраживање представља допринос укључивању ученика оштећеног слуха у савремене токове друштва, прилагођавањем и програмирањем наставних садржаја у складу са њиховим могућностима и способностима.

Кључне речи:
оштећење слуха, компјутер, образовни софтвер, настава, постигнуце, природа и друштво

 

 

Summary:


Development of ICT gave many benefits in teaching and learning, but it also posed a new problem and danger for the students with a hearing loss to be excluded from information society. This condition is explained by the fact that the population of students in compulsory schools is much bigger and more attention is given to it, so computer market is more focused on it. Leading computer companies such as Microsoft and Apple Macintosh try to make computers with some software and hardware adaptations, accessible to persons with different sensor, intellectual, motor and other disorders. Results of empirical studies confirmed positive influence of computers on learning speaking, reading, writing and calculating of students with a hearing loss. There are some sporadic researches about its influence on other teaching fields. This research contributes to integrating students with a hearing loss into contemporary society currents, adapting and programming teaching contents in accordance with their abilities.
 

 

Key words:
hearing loss, computer, educational software, teaching and learning, achievement, nature and society

   
 

Povratak na početnu stranicu