Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

мр Сунчица Мацура-Миловановић
Учитељски факултет, Београд
Зашто је потребна обука учитеља у мултикултуралним одељењима са ромским ученицима

 

Резиме:


У овом тексту се говори о томе зашто је потребно да учитељи кроз додатну едукацију унапређују своја знања о вођењу наставног процеса у мултикултурним одељењима са ромском децом: она су у нашим школама најнеуспешнија, а наставни кадар током свог иницијалног образовања није стицао довољно знања која би помогла разумевању сложености проблема образовања Рома, упознавања културе Рома и развијања мултикултурног образовања. Ромски ученици, услед специфичних проблема који обележавају њихово одрастање и школовање, припадају категорији деце са посебним образовним потребама. Недостатак адекватног приступа задовољавању посебних потреба ромских ученика чини још један од важних узрока њиховог школског неуспеха. Додатна обука може оснажити лична уверења учитеља да су добра постигнућа ромске деце остварив циљ који је могуће постићи и тако се приближити стварању једнаких образовних могућности за све. Конкретан пример начина на који обука учитеља даје допринос унапређивању успешности њихових ромских ученика, односно развијању интерперсоналних компетенција самих учитеља, дат је кроз опис циљева и исхода активности које су учитељи-учесници једног едукативног семинара, реализовали у својим одељењима.

Кључне речи:
обука учитеља
, ромски ученици, мултикултурно образовање, посебне образовне потребе, интерперсоналне компетенције учитеља

 

 

Summary:


This paper is about the need of teachers to be trained through further education and to improve their knowledge about teaching in multi cultural classes with Roma children. These children are the least successful, and teachers have not gained, during pre-service, enough knowledge which could help understanding complexity of problems of education of Roma children, getting to know Roma culture and development of multi cultural education. Roma children, because of specific problems, which mark their growing-up and schooling, belong to the group of children with special educational needs. Lack of adequate approach of fulfilling special needs of Roma children makes one of important causes of their school failure. Additional training can strengthen personal convictions of teachers that good achievements of Roma children is an achievable aim which can be made and be closer to creating equal educational possibilities for everybody. The very example of the ways teacher training contributes to success of Roma students, i.e. development of interpersonal competences of teachers themselves, is given through description of teachers' competences themselves and outcome of activity which teachers are the participants of an educational seminar, realised in their classes.

 

Key words:
teacher training, Roma students, multi-cultural education, special educational needs, interpersonal competences of teachers.

   
 

Povratak na početnu stranicu