Резиме:
Недостаци досадашњег музичког образовања у основним школама
видљиви су и због све већег неконтролисаног ширења естрадне,
новокомпоноване и турбо фолк музике која прети да апсорбује
време и сву пажњу најмлађих. Недостатак било какве везе са
духовном музиком, са религијским основама наше традиције видљив
је на овом нивоу образовања. Предлог је да се при основним
школама отворе музичка одељења у којима би се музика учила и
групно (хорови, оркестри, камерно музицирање) и индивидуално и
где би се правила хијерархија истинских уметничких вредности.
Предлаже се такође промена начина музичког образовања,
преиспитивање мреже школа, посебно музичких, отварање музичких
одељења при основним школама, као и увођење курсева, часова и
сл. за полазнике "трећег доба", све у циљу хуманизације процеса
учења и односа према тзв. озбиљној музици.
Кључне речи:
музичко образовање, духовна музика, музичка одељења, јавни
наступи
|
Summary:
Insufficient musical education in primary school up to now are
visible because of more and more uncontrolled spreading of
entertaining, new and turbo folk music which threatens to absorb
time and all the attention of the young. Lack of any connection
with spiritual music, with religious connection with spiritual
music, with religious basis of our tradition is visible on this
level of education. The suggestion is that musical classes
should be opened in primary schools in which music can be
learned in groups (choirs, orchestras, camera music) and
individually, so that hierar-chy of true values can be made. We
also suggest the change of musical education, checking school
network, particularly musical ones, opening musical classes in
primary schools and introducing courses, lessons and similar to
elderly people. All of this should have the aim of humanisation
of processes of learning and relation towards classical music.
Key words:
musical education, spiritual music, music classes, public
perfomances |