Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

др Бранка Радовић
Филолошко-уметнички факултет, Крагујевац

Музичко образовање на раскрсници - Како даље?

 

Резиме:


Недостаци досадашњег музичког образовања у основним школама видљиви су и због све већег неконтролисаног ширења естрадне, новокомпоноване и турбо фолк музике која прети да апсорбује време и сву пажњу најмлађих. Недостатак било какве везе са духовном музиком, са религијским основама наше традиције видљив је на овом нивоу образовања. Предлог је да се при основним школама отворе музичка одељења у којима би се музика учила и групно (хорови, оркестри, камерно музицирање) и индивидуално и где би се правила хијерархија истинских уметничких вредности. Предлаже се такође промена начина музичког образовања, преиспитивање мреже школа, посебно музичких, отварање музичких одељења при основним школама, као и увођење курсева, часова и сл. за полазнике "трећег доба", све у циљу хуманизације процеса учења и односа према тзв. озбиљној музици.

Кључне речи:
музичко образовање, духовна музика, музичка одељења, јавни наступи

 

 

Summary:


Insufficient musical education in primary school up to now are visible because of more and more uncontrolled spreading of entertaining, new and turbo folk music which threatens to absorb time and all the attention of the young. Lack of any connection with spiritual music, with religious connection with spiritual music, with religious basis of our tradition is visible on this level of education. The suggestion is that musical classes should be opened in primary schools in which music can be learned in groups (choirs, orchestras, camera music) and individually, so that hierar-chy of true values can be made. We also suggest the change of musical education, checking school network, particularly musical ones, opening musical classes in primary schools and introducing courses, lessons and similar to elderly people. All of this should have the aim of humanisation of processes of learning and relation towards classical music.

Key words:
musical education, spiritual music, music classes, public perfomances

   
 

Povratak na početnu stranicu