Резиме:
Васпитно-образовни процес који се одвија у школи представља, у
ствари, непосредну интеракцију између ученика и наставника, кроз
коју се и остварују њихове основне улоге. Да би се интеракција
успешно успоставила неопходно је анализирати и разумети
механизме деловања унутар ње и њене кључне факторе - учеснике. У
овом чланку анализирају се персоналне карактеристике ученика као
чинилац који утиче на интеракцију ученик - наставник, односно
како особине ученика утичу на однос наставника према њему.
Разматра се и начин на који се та интеракција остварује.
Закључено је да је однос наставника према ученику веома значајан
за развој ученикове личности, али да на однос наставника према
ученику утичу карактеристике ученика, као што су: способности,
самоувереност, степен социјализованости, екстраверзија,
когнитивни стил и сл.
Кључне речи:
интеракција у настави, комуникација, личност ученика.
|
Summary:
Pedagogical-educational process represents, in fact, a direct
interaction between a student and a teacher, and their basic
roles are fulfilled through it. In order to manage this
interaction successfully, it is necessary to analyse and
understand mechanisms of work inside it and its key factors -
participants. We analyse in this paper personal characteristics
of students as a factor which influences the interaction student
- teacher, i.e. the ways characteristics of a student influence
teacher's attitude towards him. The way this interaction is made
is also being discussed. It is concluded that the relation of a
teacher towards a student is very important for development of
student's personality and that relation of a teacher towards a
student is influenced by a student's characteristics such as:
abilities, self-consciousness, degree of socialisation,
extraversion, cognitive style, etc.
Key words:
teaching interaction, communication, student's personality. |