Резиме:
Циљ истраживања је да се провери оправданост примене
егземпларног модела рада у настави Природе и друштва са децом
оштећеног слуха. Провера је извршена експеримнталном методом.
Резултати овог истраживања указују да се егземпларни модел рада
у настави Природе и друштва са успехом може применити и у
школама за децу оштећеног слуха. Предност у односу на
традиционалну наставу показала се у повећању нивоа усвојених
знања, што је потврђено статистички значајном разликом. Добијени
резултати такође потврђују да је извршен добар одабир наставног
садржаја, да су правилно и добро припремљени узорни модели
обраде. Потврђено је да су ученици оштећеног слуха, када им се
задају краћи задаци са садржајима који су им блиски, у стању да
их самостално решавају.
Кључне речи:
деца оштећеног слуха, индивидуализована настава, егземпларна
настава, успех ученика оштећеног слуха.
|
Summary:
The aim of the research is checking justification of application
of exemplary model in teaching Natural and Social Sciences on
hearing impaired students. Checking was done by using
experimental model. Results of this research show that exemplary
model in teaching Natural and Social Sciences can successfully
be applied at Schools for hearing impaired children. Advantage
towards traditional teaching showed itself in enlarging the
level of adopted knowledge, which was confirmed by statistically
significant difference. Given results also confirm that good
choice of teaching contents was made and that correctly and well
models of processing were chosen. It was confirmed that hearing
impaired students, when they are given short tasks with familiar
contents, could solve them individually.
Key words:
hearing impaired children, individual classes, exemplary
teaching, and success of hearing impaired students. |