Резиме:
Трагање за ефикасним стратегијама учења, подстицање ученика да
самостално и смислено уче и трагају за информацијама, представља
један од важних задатака сваког наставника. Графичко
представљање мреже појмова управо је један од начина за
подстицање смисаоног учења. У овом раду су представљени кључни
резултати истраживања методичке ефикасности графичког
представљања мреже појмова у настави Познавања природе.
Резултати емпиријског истраживања подржавају позитиван утицај
графичког представљања мреже појмова на побољшање успеха ученика
из Познавања природе у смислу квалитета и трајности наученог.
Кључне речи:
мреже појмова, смисаоно учење, успех ученика, квалитет знања.
|
Summary:
Searching for efficient strategies of learning, encouraging
students to learn individually and with understanding, as well
as to search for information, present one of the most important
goals of each teacher. Graphical presentation of term network is
one of the ways to encouraging learning with understanding. We
showed in these work key results in researching methodological
efficiency of term network in teaching Natural and Social
Sciences. Results of empirical research have confirmed positive
influence of graphical presentation of term network concerning
success of students studying natural and Social Sciences. This
research can help teachers direct and encourage building of
efficient strategies of learning.
Key words:
term network, learning with understanding, success of
students, quality and permanence of knowledge. |