Резиме:
У раду се разматрају основне карактеристике реформе основне
школе започете 2002-2003. и приказују ставови учитеља о
извршеним променама, засновани на непосредном искуству у раду са
ученицима ú разреда. Добијени резултати указују на то да је
понуђени концепт реформе наишао на подељену подршку учитеља. Они
подржавају елементе промена који се односе на флексибилнију
организацију наставе, непосредније односе ученика и наставника,
активнију позицију ученика, разноврсније методе рада, али не и
описно оцењивање, повећано администрирање и друга повећана
оптерећења наставника која нису праћена побољшањем услова рада.
Постигнућа ученика у реформисаној школи 58% наставника оцењује
као непромењена у односу на она пре реформе, 10% као боља, али
углавном у градским школама, а око једне трећине као лошија. Ови
подаци упућују и на закључак да започети концепт реформе није
био довољно прилагођен школама у сеоској средини.
Кључне речи:
реформа образовања, модели наставног рада, оптерећеност учитеља,
постигнућа ученика.
|
Summary:
This paper is about basic characteristics of primary school
reform (2002-2003) and attitudes of teachers about completed
changes based upon direct experience working with first grade
pupils. They are the clear confirmation of weakness and failure
of educational reform.
Key words:
educational reform, workload of teachers, pupils'
achievements. |