Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

др Станоје Ивановић
Учитељски факултет, Београд
Ставови учитеља о реформи основне школе

 

Резиме:


У раду се разматрају основне карактеристике реформе основне школе започете 2002-2003. и приказују ставови учитеља о извршеним променама, засновани на непосредном искуству у раду са ученицима ú разреда. Добијени резултати указују на то да је понуђени концепт реформе наишао на подељену подршку учитеља. Они подржавају елементе промена који се односе на флексибилнију организацију наставе, непосредније односе ученика и наставника, активнију позицију ученика, разноврсније методе рада, али не и описно оцењивање, повећано администрирање и друга повећана оптерећења наставника која нису праћена побољшањем услова рада. Постигнућа ученика у реформисаној школи 58% наставника оцењује као непромењена у односу на она пре реформе, 10% као боља, али углавном у градским школама, а око једне трећине као лошија. Ови подаци упућују и на закључак да започети концепт реформе није био довољно прилагођен школама у сеоској средини.

Кључне речи:
реформа образовања, модели наставног рада, оптерећеност учитеља, постигнућа ученика.

 

 

Summary:


This paper is about basic characteristics of primary school reform (2002-2003) and attitudes of teachers about completed changes based upon direct experience working with first grade pupils. They are the clear confirmation of weakness and failure of educational reform.

Key words:
educational reform, workload of teachers, pupils' achievements.

   
 

Povratak na početnu stranicu