Резиме:
Чланак је посвећен неким питањима везаним за увођење елемената
вероватноће и статистике у програме основних и средњих школа. У
њему се указује на различита питања на која се мора одговорити
пре предузимања овог корака: када почети са увођењем садржаја,
који су задаци и елементи вероватноће и статистике у наставном
програму, као и које место треба да заузима ова област у настави
математике. У раду се анализирају искуства неких земаља (САД,
Мађарске, Русије, итд) где таква пракса већ постоји. Указујемо
на разлике у приступима с обзиром на наведена питања. Анализа
искустава других земаља указује на потребу пажљивог увођења
елемената вероватноће и статистике у наше школске програме.
Кључне речи:
вероватноћа и статистика, курикулум, задаци, садржај.
|
Summary:
The paper deals with the issue of introduction of elements of
Probability and Statistics in primary and secondary school
curriculum. It points to different questions that must be
resolved when taking such a step. The author summarizes
experience of few countries where such a practice is underway.
She points out to some differences in their approaches with
regard to: (1) starting point, (2) objectives and elements of
programs, and (3) place in the curriculum.
Key words:
Probability and Statistics, school curriculums, objectives,
content. |