Резиме:
Медији суптилно обликују свакодневни живот, усмеравају нам
разумевање, мењају понашање и етаблирају ставове и системе
вредности; теже да нас убеде, забаве, информишу и науче,
формирајући наш поглед на свет. Они који нису овладали медијском
писменошћу, нису припремљени за сложене видове функционисања
медијске стварности. Формално образовање треба да преузме
функцију медијског описмењавања - школа треба да негује критичку
дистанцу у односу на робе медијске продукције и развија вештине
селекције и вредновања. Стога је новој школи пре свега неопходан
медијски писмен учитељ рафинованог укуса. Учитељски факултет
Универзитета у Београду је компетентно усмерио своју пажњу на
оснивање Центра за медијско обликовање едукативних садржаја,
чији је интегрални део Телевизија студената Учитељског факултета
(ТВ СУ®Ф) - прва интерна телевизија на Београдском универзитету.
Ова јединствена институција је студентима омогућила стицање
вишег нивоа медијске писмености управо кроз самосталну
реализацију свих фаза ТВ продукције (осмишљање назива и
заштитног знака телевизије, креирање програмске шеме, писање
текстова, конципирање, снимање и монтажа прилога, одабирање
музике, планирање и инсталирање реакција публике, истраживање
јавног мњења). Овај успешни пројекат је остварио добробит за све
оне који су у њему учествовали: студенти су стекли прилику да
материјализују своје креативне идеје; медијско искуство им је
обезбедило висок ниво медијске писмености; својим ангажовањем у
медијској продукцији допринели су промоцији факултета и будуће
професије; доказали су да су равноправни партнери у свим
сегментима наставног процеса.
Кључне речи:
медији, медијска писменост, медијска продукција, телевизија,
(будући) учитељ.
|
Summary:
Media form our everyday life in a subtle way, direct our
understanding, change our behaviour and establish attitudes and
value systems; they tend to persuade us, entertain us, inform
and teach us and in this way they form our view on the world.
People, who are media illiterate, neither are ready for complex
ways of functioning of media reality. Formal education should
take the function of making people literate - a school should
cherish critical distance relating piles of media production and
develop values of selection and evaluation. This is why the new
school needs media literate teacher of refined taste. Teacher
Education Faculty University of Belgrade has completely directed
its attention to founding The Centre for Media Shaping of
Educative Contents, and its integral part is the TV SU®F,
Television of students of Teacher Education Faculty - the first
internal television at Belgrade University. This unique
institution enabled students to gain a higher level of media
literacy through the solitary realisation of all phases of TV
production (inventing the name and trademark of the television,
creating programme scheme, writing texts, conception, recording
and editing the material, choosing music, planning and
installing audience's reaction, research of public opinion).
This important project was useful for all the people involved:
students got the chance to materialise their creative ideas;
media experience gave them a high level of media literacy; their
engagement in media production contributed to promotion of the
Faculty and future profession: they proved to be equal partners
in all segments of teaching process.
Key words:
media, media literacy, media production, television, (future)
teacher. |