Резиме:
У раду се приказује по којим се мерилима вреднује показано знање
француског као страног језика на испитима за добијање диплома
које званично признаје француска држава. Дескриптивном методом
представљен је систем бодовања на различитим нивоима знања и
принципи оцењивања различитих језичких умећа. С обзиром да се на
тим испитима способност комуникације поставља као кључна одлика
било писаног било усменог изражавања, оваква евалуација може да
послужи као модел примењив у сваком савременом приступу
настави/учењу страног језика, општег или језика струке. Наиме,
поред вредновања чисто лингвистичких елемената (морфологија,
синтакса, изговор, лексика), табела испитивача садржи и ставке
попут "способности казивања и описивања" или "способности да се
одговори на питања саговорника". Из тако постављених
критеријума, јасно се намеће закључак да савремена
глото-дидактичка схватања подразумевају излажење из оквира
преношења и овладавања искључиво граматичким и лексичким
знањима.
Кључне речи:
оцењивање, бодови, комуникација, вештина.
|
Summary:
This paper presents the scale of evaluation of shown knowledge
of French as a foreign language at the exams for getting
diplomas officially acknowledged by the French state.
Descriptive method showed the system of marking at different
levels of knowledge and principles of marking different language
skills. Considering the fact that communication skills are the
key feature of both oral and written skills, this sort of
evaluation can serve as a model applicable in contemporary
approach to teaching / learning a foreign language, both general
and for special purposes. Apart from evaluating purely
linguistic elements (morphology, syntax, pronunciation, lexis),
the table of the examiners has got some items such as "ability
to tell and describe" or "the ability to reply". These
established criteria clearly pose the conclusion that
contemporary gloto-didactics perceptions mean stepping out of
the frames of transmitting and learning only grammar and lexis.
Key words:
marking, marks, communication, skill. |