Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

мр Тања Динић
Саобраћајни факултет, Београд
Систем оцењивања на испитима ДЕЛФ и ДАЛФ

 

Резиме:


У раду се приказује по којим се мерилима вреднује показано знање француског као страног језика на испитима за добијање диплома које званично признаје француска држава. Дескриптивном методом представљен је систем бодовања на различитим нивоима знања и принципи оцењивања различитих језичких умећа. С обзиром да се на тим испитима способност комуникације поставља као кључна одлика било писаног било усменог изражавања, оваква евалуација може да послужи као модел примењив у сваком савременом приступу настави/учењу страног језика, општег или језика струке. Наиме, поред вредновања чисто лингвистичких елемената (морфологија, синтакса, изговор, лексика), табела испитивача садржи и ставке попут "способности казивања и описивања" или "способности да се одговори на питања саговорника". Из тако постављених критеријума, јасно се намеће закључак да савремена глото-дидактичка схватања подразумевају излажење из оквира преношења и овладавања искључиво граматичким и лексичким знањима.

 

Кључне речи:
оцењивање, бодови, комуникација, вештина.

 

 

Summary:


This paper presents the scale of evaluation of shown knowledge of French as a foreign language at the exams for getting diplomas officially acknowledged by the French state. Descriptive method showed the system of marking at different levels of knowledge and principles of marking different language skills. Considering the fact that communication skills are the key feature of both oral and written skills, this sort of evaluation can serve as a model applicable in contemporary approach to teaching / learning a foreign language, both general and for special purposes. Apart from evaluating purely linguistic elements (morphology, syntax, pronunciation, lexis), the table of the examiners has got some items such as "ability to tell and describe" or "the ability to reply". These established criteria clearly pose the conclusion that contemporary gloto-didactics perceptions mean stepping out of the frames of transmitting and learning only grammar and lexis.

Key words:
marking, marks, communication, skill.

   
 

Povratak na početnu stranicu